Albert Heijn breidt honderd winkels uit met saladebar

Albert Heijn rolt zijn saladebar uit naar honderd winkels. Het bedrijf noemt de eerdere pilot met de bar, waarbij klanten verse salades kunnen samenstellen, succesvol.

De saladebar is onderdeel van de versafdeling en een van de concepten uit de nieuwste AH-formule, 'met veel ruimte voor vers en gemak'. Zo vinden klanten in de vernieuwde winkels onder meer verse sappen, broodjes, pasta's en sushi. 

De supermarktketen ontwikkelde de saladebar in samenwerking met de Belgische producent Foodmaker. Klanten kunnen er hun eigen salade samenstellen, met elke vier weken nieuwe variaties - afgestemd op het seizoen. 

Tussen de honderd filialen zitten ook AH to go-winkels. Daarna wordt gekeken naar eventuele verdere uitbreiding, aldus Albert Heijn.

Reacties 6


Seb Seb 14 jul, 14:19

Verbaasd me dat dit nog niet veel eerder in de supermarkten te vinden is. Een mooi voorbeeld is WholeFoods in de VS waar je een zeer uitgebreid salade buffet hebt (3x groter dan die van AH) maar ook warme maaltijden, verse broodjes, sushi, pizza een koffiebranderij etc kunt krijgen/vinden.


M PT 14 jul, 14:48

Vreemde timing, met oog op hygiene, nu tijdens de COVID-19 crisis!


L Nnn 14 jul, 20:22

Dat hadden ze destijds bij super de boer al, was geen succes.


M PT 15 jul, 06:54

Super de Boer is al even geleden. Die pilot was blijkbaar succesvol, de uitrol doen ze niet voor niets.


Tanja Mulder 15 jul, 10:55

La place dicht om buffet concept.....
Nu dan wel iets dergelijks in een supermarkt?


Anja Kilian 15 jul, 16:25

Nou lekker corona vriendelijk🙈

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!