Amazon introduceert slimme winkelwagen

Amazon introduceert slimme winkelwagen

Amazon lanceert een slimme winkelwagen: de Amazon Dash Cart. De innovatieve winkelwagen wordt later dit jaar als eerste in Los Angeles, Californië geïntroduceerd en moet de consument helpen om sneller af te rekenen. 

Met een combinatie van algoritmes en sensoren registreert de slimme winkelwagen welke artikelen de klant erin legt. Die verschijnen vervolgens op de display van de Dash Cart, waarop klanten kunnen inloggen met een QR-code. Op de display kunnen ze ook handmatig verse producten invoeren en het totaalbedrag van hun boodschappen zien. Bij het verlaten van de winkel identificeren andere sensoren het wagentje waarna de betaling automatisch plaatsvindt via het Amazon-account van de klant – vergelijkbaar met het betalen bij de Amazon Go-winkels.

Een nieuwe Amazon-conceptstore in het Californische Woodland Hills krijgt de primeur. Het filiaal wordt nu nog gebruikt voor online boodschappen, maar zal later omgebouwd worden tot reguliere supermarkt.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends