Appdate: Nike maakt van de stad een digitale speeltuin

Appdate: Nike maakt van de stad een digitale speeltuin

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Nike, Christian Louboutin en Johnson & Johnson.

Nike
Nike heeft een nieuwe functie gelanceerd voor de gebruikers van zijn app in de Chinese stad Guangzhou. Met Nike Experiences, zoals de functie heet, wordt de stad 'een digitale speeltuin voor members'. De dienst is onderdeel van het nieuwe retailconcept (genaamd Nike Rise) dat het sportmerk in diezelfde plaats introduceert, waarbij digitale beleving en personalisatie centraal staan. De klantervaring in de nieuwe winkel wordt ontwikkeld op basis van de data die Nike verzamelt via leden en de real-time sportmomenten in de stad. Met Nike Experiences kunnen members zich onder meer aanmelden voor in-store workshops en evenementen van Nike's atleten in Guangzhou.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Nike, Christian Louboutin en Johnson & Johnson.

Nike
Nike heeft een nieuwe functie gelanceerd voor de gebruikers van zijn app in de Chinese stad Guangzhou. Met Nike Experiences, zoals de functie heet, wordt de stad 'een digitale speeltuin voor members'. De dienst is onderdeel van het nieuwe retailconcept (genaamd Nike Rise) dat het sportmerk in diezelfde plaats introduceert, waarbij digitale beleving en personalisatie centraal staan. De klantervaring in de nieuwe winkel wordt ontwikkeld op basis van de data die Nike verzamelt via leden en de real-time sportmomenten in de stad. Met Nike Experiences kunnen members zich onder meer aanmelden voor in-store workshops en evenementen van Nike's atleten in Guangzhou.

Beeld: Nike Rise in Guangzhou

Christian Louboutin
Luxemerken en gaming-apps: het is misschien niet de meest voor de hand liggende combinatie. Toch wil ook Christian Louboutin, dat bekendstaat om zijn peperdure hakken met rode zolen, meebewegen met de digitale revolutie. Daarvoor slaat het Franse modehuis de handen ineen met Drest, een app waarmee gebruikers kunnen doen alsof ze stylist zijn door een eigen avatar aan te kleden in ruil voor fictief geld. Daarmee kunnen ze nu ook de nieuwe, nudekleurige collectie van het Franse modehuis aanschaffen - zij het digitaal. Ook lanceert het merk twee style challenges in de app waarmee gebruikers 2500 'Drest-dollars' kunnen winnen.

Johnson & Johnson
Johnson & Johnson, het Amerikaanse bedrijf achter onder meer de merken OB en Listerine, werkt samen met Perfect Corp. voor een nieuwe augmented reality-app. Perfect Corp. lanceerde eerder de YouCam Makeup-app, waarmee klanten virtueel cosmetica kunnen uitproberen. Voor Johnson & Johnson ontwikkelde het bedrijf een Contact Lens Virtual Try On, oftewel een app waarmee gebruikers virtueel gekleurde contactlenzen kunnen testen. Volgens de bedrijven is dit de eerste app die consumenten die mogelijkheid biedt. "Deze innovatieve online functie biedt cosmeticafans een volledige, meeslepende, hyperrealistische AR-beautyervaring, die leidt tot meer merkloyaliteit en een sterkere omnichannelstrategie", aldus Alice Chang, ceo van Perfect Corp.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!