Burberry is hard geraakt door de coronacrisis. Het luxemerk zag zijn omzet in het tweede kwartaal bijna halveren en schrapt wereldwijd zo'n vijfhonderd banen.
De omzet van Burberry daalde met 45 procent ten opzichte van vorig jaar. In juni klom het Britse modehuis iets verder uit het dal; in die maand viel de omzet 'nog maar' twintig procent lager uit dan in diezelfde maand een jaar eerder. Met name de gesloten winkels eerder dit jaar en het instorten van het toerisme laten hun sporen na bij het luxemerk.
Door zo’n vijfhonderd banen te schrappen, waarvan ten minste 150 in het Verenigd Koninkrijk, hoopt Burberry ruim zestig miljoen euro te besparen. Topman Marco Gobbetti verwacht immers dat het nog wel even duurt voordat de vraag naar luxeproducten weer op het oude niveau is. Het merk rekent erop dat de omzet ook dit kwartaal zo'n vijftien tot twintig procent lager zal zijn dan vorig jaar. Desondanks noemt Gobbetti de laatste cijfers 'bemoedigend'.
Reacties 0