Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Starbucks, Wundermart en 7-Eleven.
Starbucks
Liefhebbers van Starbucks in China kunnen nu hun favoriete koffie bestellen via vier apps van Alibaba. Het gaat om Koubei (een lokale service app), betalingsapp Alipay, marktplaats Taobao en mobiele kaartapp Amap. De vier apps beschikken nu over de mobiele pre-order en ophaalfunctie van Starbucks Now. Die functionaliteiten waren eerder alleen beschikbaar bij de app van Starbucks zelf.
Wundermart
De onbemande supermarkt Wundermart - die je vooral ziet in hotels - heeft onlangs drie miljoen euro opgehaald bij een investeringsronde. Het geld is...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Starbucks, Wundermart en 7-Eleven.
Starbucks
Liefhebbers van Starbucks in China kunnen nu hun favoriete koffie bestellen via vier apps van Alibaba. Het gaat om Koubei (een lokale service app), betalingsapp Alipay, marktplaats Taobao en mobiele kaartapp Amap. De vier apps beschikken nu over de mobiele pre-order en ophaalfunctie van Starbucks Now. Die functionaliteiten waren eerder alleen beschikbaar bij de app van Starbucks zelf.
Wundermart
De onbemande supermarkt Wundermart - die je vooral ziet in hotels - heeft onlangs drie miljoen euro opgehaald bij een investeringsronde. Het geld is bedoeld om naast hotels ook de kantoren van een foodcourt te voorzien. Bij het nieuwe kantoorconcept zit ook een app, waarbij de werknemers 's ochtends hun lunch voor dezelfde dag kunnen doorgeven. Een leverancier van Wundermart zet de bestelling vervolgens klaar in de supermarkt.
7-Eleven
Om klanten van de gemakswinkel 7-Eleven tegemoet te komen tijdens de coronacrisis, lanceert de retailer een nieuwe functionaliteit in zijn app. Boodschappen kunnen nu ook van tevoren besteld worden. Zo kunnen klanten een bestelling plaatsen voordat zij naar de winkel gaan. Eenmaal in de 7-Eleven kun je dan de rij overslaan en direct afrekenen bij de kassa. 7-Eleven hoopt zo zijn klanten te helpen bij het vinden van gemak in de nieuwe routines die door de coronacrisis zijn ontstaan.