De nieuwe bedrijfskleding van Albert Heijn zorgt voor beroering bij het cabinepersoneel van luchtvaartmaatschappij KLM. Het zou met name gaan om de kleurstelling en het sjaaltje. Dat meldt De Telegraaf. 

"Albert Heijn wil blijkbaar ook snelle service. Beiden zijn we ondergewaardeerd door de publieke opinie en nu door de coronatijd ineens een vitaal beroep", zegt Ingrid Brama van de stewardessenvakbond VNC. Zij noemt de gelijkenissen tussen de kleding 'opvallend'. 

Ontwerper van de KLM-bedrijfskleding, Mart Visser, kijkt met een glimlach en zekere trots naar de gelijkenissen. Er moeten zeven treffende overeenkomsten zijn voordat iets als een kopie aangemerkt kan worden. "Dat is hier niet het geval, maar inspiratie zie ik wel terug."

"Ik word boos om de suggestie dat we ons door KLM zouden hebben laten inspireren. Geen sprake van!", zegt Shirley Schijvens van Schijvens Bedrijfskleding, die ruim een jaar met het ontwerp bezig is geweest. "We hebben ons laten inspireren door de blauwe kleur die Albert Heijn voert, plus het oranje van de bonusaanbiedingen. KLM heeft toevallig ook blauw in het logo, maar het zou onze ontwerpers tekort doen dat ze naar KLM hebben gekeken."

KLM laat weten dat ze de supermarkt wil complimenteren met hun leuke, frisse uitstraling en het feit dat de kleding van duurzame materialen is gemaakt.