Internet steeds belangrijker voor omzet Expert

Internet steeds belangrijker voor omzet Expert

Internet wordt steeds belangrijker voor elektronicaketen Expert. Het online aandeel in de omzet is van 1,4 procent in 2015 gegroeid naar 8,8 procent in 2019.

"Dat is alles wat via het web betaald is", legt algemeen directeur Dik Pijl uit in een gesprek met RetailTrends. Veel klanten gebruiken de webshop daarnaast om zich te oriënteren en gaan daarna naar de winkel om de aankoop te doen. "Dan heb je het al snel over het drievoudige van wat we registreren." Expert heeft geen centraal magazijn. De ondernemers - zo'n 135 in totaal - leveren de spullen. "Daarmee creëer je een tweede winkeldeur en geen afhaalpunten. De winkel handelt alles af." Meestal is dat de dichtstbijzijnde winkel.  

Door de coronacrisis kregen de verkopen bij Expert een flinke zet in de rug. "We draaiden een plus die alle verwachtingen te boven ging." In eerste instantie ging het vooral om thermometers, broodbakmachines en tondeuses. Later volgden dure koelkasten, dure tv's en inbouwapparatuur.

Reacties 1


Bert Hoonstra 24 jul, 11:18

Een flinke plus. In de non-food is het bij directeuren altijd fantastisch en groeien. Enkel is je dan de vergelijkbare getallen op een lijn zet over de jaren is het min-min-min en minder winkeldeuren. Hoe leg je dat dan uit?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!