Het is het eerste House of Innovation van Nike in Europa: de Parijse winkel die afgelopen donderdag officieel zijn deuren opende. Het vlaggenschip aan de Champs-Élysées staat, net als zijn soortgenoten in Shanghai en New York, bol van de technologie.
De gloednieuwe winkel telt maar liefst vier verdiepingen en beslaat een totale oppervlakte van 2400 vierkante meter. “Wanneer klanten voet zetten in Nike Parijs ervaren ze ons grootste, meest digitally connected retailconcept ter wereld”, aldus president consumer and marketplace Heidi O’Neill. O’Neill belooft bezoekers van Nike's nieuwste vlaggenschip unieke, gepersonaliseerde ervaringen.
Zo kunnen bezoekers onder...
Het is het eerste House of Innovation van Nike in Europa: de Parijse winkel die afgelopen donderdag officieel zijn deuren opende. Het vlaggenschip aan de Champs-Élysées staat, net als zijn soortgenoten in Shanghai en New York, bol van de technologie.
De gloednieuwe winkel telt maar liefst vier verdiepingen en beslaat een totale oppervlakte van 2400 vierkante meter. “Wanneer klanten voet zetten in Nike Parijs ervaren ze ons grootste, meest digitally connected retailconcept ter wereld”, aldus president consumer and marketplace Heidi O’Neill. O’Neill belooft bezoekers van Nike's nieuwste vlaggenschip unieke, gepersonaliseerde ervaringen.
Zo kunnen bezoekers onder meer gebruikmaken van Nike’s Bra Fit: een dienst die door middel van machine learning en algoritmes elke klant kan voorzien van de juiste bh-maat. Ook vind je er de Kids Pod: een plek waar kinderen interactieve games kunnen spelen, zoals een virtuele hardloopsessie. Daarnaast kunnen klanten via de app gebruikmaken van verschillende in-store diensten. Ze kunnen onder meer informatie opvragen over producten door hun telefoon daarop te richten, artikelen reserveren en bestellen en de sportkleding en -schoenen van het merk ‘contactloos’ passen via augmented reality.
Naast digitale innovaties schenkt Nike in Parijs ook aandacht aan duurzaamheid. Zo is meer dan 85 duizend kilo duurzaam, gerecycled materiaal verwerkt in het winkelinterieur en draait het pand geheel op windenergie. Ook gaat er speciaal aandacht uit naar de vrouwelijke atleten van het sportmerk. Om naar eigen zeggen ‘een diverser beeld te laten zien van het vrouwelijk lichaam’ vind je ook de veelbesproken plussize paspoppen terug in de nieuwe Nike-winkel.
De flagshipstore biedt ruimte aan zowel de dames- en heren- als de kindercollectie en heeft een van de grootste assortimenten in Europa wat Nike-schoenen betreft.