Verkoopstijging van 60 tot 80 procent bij Winkelstraat.nl door corona

Verkoopstijging van 60 tot 80 procent bij Winkelstraat.nl door corona

Door de coronacrisis verkocht fashionplatform Winkelstraat.nl in de maanden maart en april zestig tot tachtig procent meer vergeleken met het jaar ervoor. Dat vertellen de oprichters Joost van der Veer en Maurits de Gier aan RetailTrends. 

Dat is een enorme stijging voor de online marktplaats. "Vooral omdat we gezond willen groeien. Dat houdt in dat we oog houden op de lange termijn en een goed rendement willen behouden", zegt Van der Veer. Daarnaast klopten ook veel winkeliers aan bij het platform die zich bij het bedrijf wilden aansluiten. 

De groei is met name te verklaren doordat Winkelstraat.nl zich richt op een jongere doelgroep (15-35 jaar oud). "Het is voor niemand een verrassing dat het erop lijkt dat die groep minder bezig is met voorzichtiger zijn of sparen. Die willen gewoon blijven uitgeven op het moment dat andere uitgaven en activiteiten wegvallen", vertelt Van der Veer. En flink ook: het gemiddelde bonbedrag bij het platform ligt op tweehonderd euro. "Voor sneakers ligt dat zelfs nog honderd euro hoger."

Winkelstraat.nl draaide in 2017 'een positief ebitda', noteerde een verlies in 2018 (doordat er investeringen gedaan werden) en denkt ook dit jaar 'af te stevenen op een heel positief jaar'. "De eerste helft van 2020 waren we gewoon winstgevend en dat is voor ons een heel mooi resultaat", aldus De Gier. Lees op RetailTrends.nl het complete interview met de online marktplaats.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends