'Serieuze interesse' voor FNG-ketens in Nederland

'Serieuze interesse' voor FNG-ketens in Nederland

Diverse partijen hebben serieuze interesse in één of meer ketens van FNG in Nederland. Dat zegt curator Kees van de Meent desgevraagd tegen RetailNews.

"Ik zeg er liever niet te veel over. Als ik er concreter over wordt, zou dat het proces alleen maar bemoeilijken", zegt Van de Meent. "Sommige partijen willen niet dat bekend wordt dat ze meedoen in zo'n traject. Dan maak ik ze alleen maar kopschuw en ik zou ze zelfs kunnen kwijtraken."

De Nederlandse modemerken van FNG zijn vrijdag failliet verklaard. Het gaat om Miss Etam, Expresso, Claudia Sträter, Steps, Promiss en Henkelman Schoenen. Eerder werd al uitstel van betaling verleend. De omzetting naar het faillissement zou de kans op een succesvolle doorstart groter maken. De winkels blijven open, het personeel wordt betaald door het UWV.

De curator gaat de komende weken met geïnteresseerden 'de diepte in'. "Ik wil uiteraard ook met het management praten."

Eerder werden al Belgische FNG-merken failliet verklaard. Het gaat onder meer om Brantano, Ginger, Fred en Ginger, CKS, Concept Fashion, Expresso Belgium en Market Retail Belgium.

FNG verkeerde al lange tijd in grote financiële problemen. Vorig jaar leed het concern een nettoverlies van bijna driehonderd miljoen euro en het bouwde een schuldenberg op van vele honderden miljoenen euro's.

Reacties 6


Desiré T 11 aug, 19:27

Hoop zeker op doorstart. Maar nu nog belangrijker hoe zit het met mijn geretourneerde en wel al betaalde kledingstukken. Al dagen voor faillissement binnen gekomen


Hugo Vis 16 aug, 07:34

Daar kan je waarschijnlijk naar fluiten. Zelfs Thuiswinkel Waarborg wilde niets weten van een garantiefonds voor consumenten (4 jaar geleden al voorgesteld door mij). Laat staan dat de belanghebbenden in dit fiasco iets van coulance zullen hebben met de consument. De curator aanschrijven kan nooit kwaad. Sterkte ermee!


Martin Borsboom 25 aug, 13:05

Desiré, wij zitten met hetzelfde. Vandaag de curator gebeld. De geretourneerde artikelen zitten nu in de failliete inboedel. Die wordt verkocht/verdeeld onder de preferente schuleisers (en dat zijn wij niet). De consument is de dupe.


Anoushka Jansen 28 aug, 09:45

Hier hetzelfde probleem: bestelling op 1 augustus 2020 gedaan. Niets bezorgd gekregen (dus ook al niet voor de faillissementsverklaring), geld ook niet meer retour. Ga mij ook tot de curator richten.


Ingrid van der Muren 4 sep, 09:31

Ik heb ook dit probleem. Heb als antwoord nu dat ik een vordering moet doen bij curator. Hoe dit dan wordt beoordeeld weet ik niet.


W Hageman 4 sep, 11:25

Wie kan mij helpen aan het adres van de curatir

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!