Wayback Burgers: 'Transitie naar Nederlands concept bleek uitdaging'

Wayback Burgers: 'Transitie naar Nederlands concept bleek uitdaging'

Het van oorsprong Amerikaanse fastfoodrestaurant Wayback Burgers heeft zich verkeken op de Nederlandse markt. “Het bleek nog een behoorlijke uitdaging om de transitie naar een Nederlands concept te maken”, vertelt algemeen directeur Stefan Boers aan RetailNews. 

Wayback Burgers zit sinds 2018 in Breda. Boers had destijds het idee ‘beheersbaar’ te groeien naar honderd vestigingen maar is sindsdien op één restaurant blijven steken. “Het heeft behoorlijk wat voeten in de aarde gehad om de formule in Nederland goed neer te zetten. Daarom hebben we besloten de uitbreiding met franchise langzamer op gang te brengen. Je kunt maar één keer groeien.”

De ambitie is om eind dit jaar één of twee franchisenemers aan Wayback Burgers te kunnen binden. “We willen daar de tijd voor nemen, en niet overhaast op een verkeerde locatie of tegen verkeerde condities”, aldus Boers. 

Wayback Burgers is nog niet winstgevend. “Het is het eerste restaurant in Europa, daar hoort een investering bij en kosten om op te starten en een eerste anderhalf jaar te dekken”, stelt Boers. Maar gezien de coronacrisis heeft het bedrijf ‘niks te klagen’. 

Reacties

Wat is er dan "zo moeilijk" aan de Nederlandse markt. Dat mis ik in dit verhaal. Er zijn hier al tientallen dergelijke concepten en de meeste doen het redelijk tot zeer goed. Nederland is vaak een testgebied voor buitenlandse fastfood.

Geplaatst door Bert Ysfogel op 11 augustus 2020 om 19:38

Bert, misschien is het probleem wel dat er al zoveel dergelijke concepten zijn. Wie zit er nog te wachten op de zoveelste hamburgerketen?

Geplaatst door Jan Janssen op 13 augustus 2020 om 12:11

Precies de burger hype is hier al op zijn retour en de markt verzadigd. Die piek was zo in 2015/2016

Geplaatst door dennis sluiter op 14 augustus 2020 om 09:10

Laatste nieuws









RetailTrends