Het van oorsprong Amerikaanse fastfoodrestaurant Wayback Burgers heeft zich verkeken op de Nederlandse markt. “Het bleek nog een behoorlijke uitdaging om de transitie naar een Nederlands concept te maken”, vertelt algemeen directeur Stefan Boers aan RetailNews.
Wayback Burgers zit sinds 2018 in Breda. Boers had destijds het idee ‘beheersbaar’ te groeien naar honderd vestigingen maar is sindsdien op één restaurant blijven steken. “Het heeft behoorlijk wat voeten in de aarde gehad om de formule in Nederland goed neer te zetten. Daarom hebben we besloten de uitbreiding met franchise langzamer op gang te brengen. Je kunt maar één keer groeien.”
De ambitie is om eind dit jaar één of twee franchisenemers aan Wayback Burgers te kunnen binden. “We willen daar de tijd voor nemen, en niet overhaast op een verkeerde locatie of tegen verkeerde condities”, aldus Boers.
Wayback Burgers is nog niet winstgevend. “Het is het eerste restaurant in Europa, daar hoort een investering bij en kosten om op te starten en een eerste anderhalf jaar te dekken”, stelt Boers. Maar gezien de coronacrisis heeft het bedrijf ‘niks te klagen’.
S Boers 21 jun, 18:54
R Schets 15 okt, 12:55
dennis sluiter 14 aug, 11:10
Jan Janssen 13 aug, 14:11
Bert Ysfogel 11 aug, 21:38