Huishoudketen Blokker wil dit jaar twintig tot 25 nieuwe winkels openen. Dat vertelt Michiel Witteveen, topman van moederbedrijf Mirage Retail Group, bij BNR Zakendoen. “Er zijn nog best wel plaatsen waar een Blokker heel goed thuis kan zijn.”
“Je ziet dat we op internet nu heel erg inzetten op pick in store, dan moet je wel een footprint hebben in heel Nederland”, legt Witteveen uit. Naast een uitbreiding van de Blokker-formule, denkt hij ook dat er nog ruimte is voor veertig tot vijftig vestigingen van de Aziatische keten Miniso – nu slechts gevestigd in Hoog Catharijne en in Eindhoven. Die hoopt Witteveen de aankomende tien jaar te realiseren.
Blokker wist afgelopen jaar zijn verlies terug te schroeven van 340 miljoen euro naar 144 miljoen euro. “Dat krijg je niet in één jaar op nul.” De topman verwacht wel dit jaar weer significante verbeteringen te laten zien met de formule.
Michiel Witteveen is een van de sprekers op RetailTrends Live! op 10 september het DeLaMar theater Amsterdam. Hij wordt live geïnterviewd op het podium door topjournalist Frénk van der Linden. Andere sprekers zijn onder meer Raymond Cloosterman (Rituals), Wouter Kolk (Ahold Delhaize), Phillip Mountford (Hunkemöller), Ton van Veen (Jumbo) en John van der Ent (Spar). Wil je er live bij zijn in DeLaMar óf digitaal meekijken, kijk dan hier voor tickets.
Mark V 14 aug, 19:27
Davi Lexx 13 aug, 20:27
Harry Bijker 13 aug, 19:35
Hemmie Schoenmakers 13 aug, 18:56
Machiel R 13 aug, 14:38
Loes retailer 13 aug, 12:46
Eduard Bakker 13 aug, 12:38
Leon Dorsey 13 aug, 12:32
Henk De Jonge 13 aug, 10:11
Frits Vries 12 aug, 22:10
Joost Kriek 12 aug, 17:24