Blokker wil dit jaar 20 tot 25 nieuwe winkels openen

Blokker wil dit jaar 20 tot 25 nieuwe winkels openen

Huishoudketen Blokker wil dit jaar twintig tot 25 nieuwe winkels openen. Dat vertelt Michiel Witteveen, topman van moederbedrijf Mirage Retail Group, bij BNR Zakendoen. “Er zijn nog best wel plaatsen waar een Blokker heel goed thuis kan zijn.”

“Je ziet dat we op internet nu heel erg inzetten op pick in store, dan moet je wel een footprint hebben in heel Nederland”, legt Witteveen uit. Naast een uitbreiding van de Blokker-formule, denkt hij ook dat er nog ruimte is voor veertig tot vijftig vestigingen van de Aziatische keten Miniso – nu slechts gevestigd in Hoog Catharijne en in Eindhoven. Die hoopt Witteveen de aankomende tien jaar te realiseren. 

Blokker wist afgelopen jaar zijn verlies terug te schroeven van 340 miljoen euro naar 144 miljoen euro. “Dat krijg je niet in één jaar op nul.” De topman verwacht wel dit jaar weer significante verbeteringen te laten zien met de formule. 


Michiel Witteveen is een van de sprekers op RetailTrends Live! op 10 september het DeLaMar theater Amsterdam. Hij wordt live geïnterviewd op het podium door topjournalist Frénk van der Linden. Andere sprekers zijn onder meer Raymond Cloosterman (Rituals), Wouter Kolk (Ahold Delhaize), Phillip Mountford (Hunkemöller), Ton van Veen (Jumbo) en John van der Ent (Spar). Wil je er live bij zijn in DeLaMar óf digitaal meekijken, kijk dan hier voor tickets.

Reacties

Ze maken nog lang geen winst maar wel praten over 20 tot 25 winkels erbij... Zijn er echt nog mensen die vertrouwen hebben in de Blokkerformule? Alles wat ze hebben kan je bij andere winkels goedkoper krijgen.

Geplaatst door Joost Kriek op 12 augustus 2020 om 15:24

Hij zoekt wel continue gratis de publiciteit.
Dikwijls moet je wel dingen voor je houden.

Geplaatst door Frits Vries op 12 augustus 2020 om 20:10

Meneer Witteveen probeert mooi in de media te voorkomen met onzin verhalen. De Mirage Retail Group is inmiddels niet meer te verzekeren als je zaken wil doen. Meneer wilde graag wel even de Hema overnemen en effe 25 vestigingen open? Van welk geld meneer Witteveen????? Het is op!

Geplaatst door Henk De Jonge op 13 augustus 2020 om 08:11

Kijk....daar zitten we op te wachten, man man, wat een misére!

Geplaatst door Leon Dorsey op 13 augustus 2020 om 10:32

Goed te horen dat Blokker weer plannen maakt. Jarenlang was de strategie meer op "survival"gericht dus goed nieuws. Dat geldt vooral de velen die werken voor de Blokker organisatie en haar toeleveranciers. De negatieve reacties die ik las is typisch Nederlands, afkraken en negatief bejegenen. Waarom niet blij dat een belangrijke retailer weer heel voorzichtig stappen naar voren kan maken?

Geplaatst door Eduard Bakker op 13 augustus 2020 om 10:38

Eduard Bakker, als je het verlies deelt door het aantal vestigingen, is winstgevend maken logischer wijs een onmogelijke taak.

Geplaatst door Loes retailer op 13 augustus 2020 om 10:46

Helemaal met je eens Eduard. Velen hadden voorspeld dat Blokker 2020 niet ging halen. Corona zal ook bij Blokker pijn doen maar voorlopig zijn ze er nog steeds. Ik gun het de organisatie en dhr. Witteveen dat er weer zwarte cijfers komen. Mensen met ballen halen successen, azijnzeikers maagzweren.

Geplaatst door Machiel R op 13 augustus 2020 om 12:38

Complimenten voor Dhr. Witteveen . Een ondernemer met visie . Het is deze ondernemer meer dan gegund . En de Blokker winkels zien er steeds beter uit met een prachtig assortiment.

Geplaatst door Hemmie Schoenmakers op 13 augustus 2020 om 16:56

Misplaatste opmerking: "Alles wat ze hebben kan je bij andere winkels goedkoper krijgen."

Geplaatst door Harry Bijker op 13 augustus 2020 om 17:35

Wellicht een aantal big bazar filialen omtoveren tot blokker. Om vervolgens weer een aantal xenos filialen om te bouwen naar big bazar? En de casa filialen om te bouwen naar xenos?
De hele blokker en aanhang soap is nog spannender dan gtst

Geplaatst door Davi Lexx op 13 augustus 2020 om 18:27

Dhr Witteveen heeft de zaken duidelijk onder controle. Kijkt vooruit en ziet een zonnige toekomst.

De negatieve reacties kun je elke keer lezen van een klein gezelschap. Vaak dezelfde mensen die (mijn aanname) het vervelend vinden dat deze oer Hollandse retailer weer in de lift zit.

Geplaatst door Mark V op 14 augustus 2020 om 17:27

Laatste nieuws









RetailTrends