Zooplus deed het in de eerste helft van het jaar aanzienlijk beter dan een jaar eerder. De operationele winst van de online dierenwinkel verzesvoudigde, mede door de coronacrisis.

Het Duitse bedrijf noteert over het eerste halfjaar een operationele winst van 29,4 miljoen euro. Een jaar geleden was dat nog 4,5 miljoen euro. De omzet steeg met negentien procent, naar 862 euro. Over de eerste helft van 2019 bedroeg de omzet 727 miljoen euro. 

Zooplus heeft zijn positieve resultaten deels te danken aan de coronacrisis en sprak in het voorjaar van een sterke, 'organische' aanwas van nieuwe kopers. In mei verhoogde de dierenwinkel zijn omzet- en winstprognose voor dit boekjaar al en nu doet het bedrijf dat opnieuw. De directie verhoogt zijn winstverwachting met veertig miljoen euro (naar 230 miljoen) en gaat uit van een omzetstijging van 240 miljoen, daarmee uitkomend op een omzet van zo'n 1,77 miljard euro.