Kruidvat gaat niet door met Kruidvat in de Stad. De voordeeldrogist heeft door het testen van dit concept veel ervaring opgegaan, maar ook gemerkt dat het voor de retailer een ‘brug te ver is’. Dat vertelt Ed van de Weerd, ceo van moederbedrijf A.S. Watson in de Benelux in de RetailTrends Podcast.
“Van Kruidvat in de Stad hebben we meer geleerd over hoe segmentatie werkt. Met segmenteren willen we dan ook zeker doorgaan”, aldus Van de Weerd. “Je past je assortiment nog beter aan op de lokale doelgroep. Deze winkels waren meer gericht op beauty en minder op bijvoorbeeld baby en merchandise. Luiers en dat soort zaken verwacht een klant wel, maar verkochten we er niet.”
Volgens de ceo heeft een Kruidvat die producten wel nodig om succesvol te kunnen zijn. “Deze winkels draaien op zich goed, maar je ziet dat het concept wat teruggetuned is”, vertelt Van de Weerd.
Het is uiteindelijk het plan om de Kruidvat in de Stad-winkels om te bouwen naar het nieuwste winkelconcept van de drogist, waar gemak, actie en een moderne eigentijdse uitstraling centraal staan. Al zullen de winkels wel een groter assortiment beauty behouden omdat ze in de stad zitten.
Kruidvat in de Stad zit in meerdere grote steden in zowel Nederland als België.
Beluister hier de gehele podcast met Ed van de Weerd.
Reacties 0