Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Crisp, Farfetch en Kohl's.
Crisp
Onlineversmarkt Crisp lanceert op 22 augustus een nieuwe functie voor zijn app, waarmee klanten ‘verschillende en gevarieerde recepten’ met één drup op de knop in hun winkelmandje kunnen leggen. De recepten zijn speciaal ontwikkeld voor Crisp door chefkok Samuel Levie en zijn naar eigen zeggen snel, kindvriendelijk en ‘met bord-leeg-garantie’. Klanten vinden de recepten onder de nieuwe categorie ‘Recepten van nu’ in de app. Met de zogenoemde kookstand-functie van Crisp blijft het recept openstaan op je telefoon, zonder steeds opnieuw in te moeten loggen.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Crisp, Farfetch en Kohl's.
Crisp
Onlineversmarkt Crisp lanceert op 22 augustus een nieuwe functie voor zijn app, waarmee klanten ‘verschillende en gevarieerde recepten’ met één drup op de knop in hun winkelmandje kunnen leggen. De recepten zijn speciaal ontwikkeld voor Crisp door chefkok Samuel Levie en zijn naar eigen zeggen snel, kindvriendelijk en ‘met bord-leeg-garantie’. Klanten vinden de recepten onder de nieuwe categorie ‘Recepten van nu’ in de app. Met de zogenoemde kookstand-functie van Crisp blijft het recept openstaan op je telefoon, zonder steeds opnieuw in te moeten loggen.
Farfetch
Na Gucci, Adidas en Nike laat ook Farfetch zijn klanten vanaf nu virtueel schoenen passen. Het gaat om de exemplaren van het label Off-White, dat vorig jaar werd uitgeroepen tot populairste modemerk ter wereld. De nieuwe functie werkt met augmented reality en is te gebruiken via de app van Farfetch. Gebruikers kunnen de app op hun voeten richten, waarna er op het scherm van hun telefoon of tablet een paar schoenen van Off-White verschijnt.
Kohl's
De populariteit van Snapchat - met name onder jongeren - is veel merken niet onopgemerkt gebleven. Na Gucci slaat nu ook Kohl's, de grootste warenhuisketen van de VS, de handen ineen met de app. De retailer heeft een virtuele kledingkast gelanceerd, waarmee gebruikers van Snapchat de 'back to school'-collectie van het warenhuis kunnen bekijken. Vervolgens kunnen ze de items virtueel aanpassen door middel van augmented reality (via de Selfie Lens van Snapchat) en kunnen ze hun favoriete outfit direct aanschaffen, zonder de app te verlaten. Het warenhuis hoopt met de samenwerking meer millennials en gen-z'ers aan te spreken.