Jumbo introduceert innovatieve handscanner

Jumbo introduceert innovatieve handscanner

Jumbo rolt nieuwe, innovatieve handscanners uit waarmee klanten onder meer door de winkel kunnen navigeren en om assistentie kunnen vragen. Dat laat leverancier Zebra Technologies weten.

De supermarktketen maakt al meer dan tien jaar gebruik van de handscanners van Zebra, maar vond het tijd voor een update. De volgende generatie handscanners heeft meerdere nieuwe functies, waaronder een camera voor locatiebepaling. Zo kunnen klanten door de winkel navigeren via een plattegrond op het scherm van de scanner en zo de gewenste producten vinden. 

Ook hebben de nieuwe handscanners een microfoon, waarmee klanten kunnen vragen om assistentie. De dichtstbijzijnde winkelmedewerker ontvangt dan een notificatie en kan de klant bijvoorbeeld helpen met productaanbevelingen. De verbeterde sensoren van de scanner zorgen er daarnaast voor dat klanten niet meer de barcode van een product hoeven op te zoeken; door de scanner er simpelweg op te richten wordt het artikel al herkend. Tot slot heeft de nieuwe scanner een verbeterde batterij en wifi-verbinding. 

Volgens Zebra zorgen de nieuwe apparaten voor een verbeterde winkelervaring. Programmamanager formule & format bij Jumbo Michiel Kienjet beaamt dat. Volgens hem reageren klanten na verschillende tests erg positief op de nieuwe scanners. "Het is alsof je van een oude Nokia naar de nieuwste iPhone gaat." Jumbo heeft de scanners op dit moment al in vijftig winkels geïntroduceerd, maar de functionaliteiten zijn nog niet ingesteld omdat de winkels nog moeten overstappen naar intelligente ledverlichting. Volgens Zebra is Jumbo die op dit moment aan het installeren. 
 

Reacties 2


Jan Janssen 20 aug, 10:15

Als je via de scanner de dichtstbijzijnde medewerker kunt oproepen, worden die medewerkers dan hopelijk ook wat beter opgeleid. Mijn ervaring nu is dat als ik de dichtstbijzijnde winkelmedewerker iets vraag, hij/zij 9 van de 10 x het antwoord schuldig moet blijven en er een andere collega moet bijroepen.


Guus Jansen 20 aug, 12:17

mee eens, personeel dient beter te worden 'opgeleid'

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!