Mooi Parfumerie en Parfumswinkel gaan samen verder als Dutch Beauty Group. De parfumerie-franchiseorganisatie en webwinkel blijven wel ieder onder hun eigen naam opereren en de huidige aandeelhouders blijven betrokken.

Mooi biedt op dit moment uitsluitend zijn beautyproducten en -diensten aan via 41 fysieke winkels in Nederland. Parfumswinkel opereert grotendeels online en heeft ruim 250 duizend klanten in Nederland, België en Duitsland. Als Dutch Beauty Group verwachten de partijen hun logistiek en distributie te kunnen optimaliseren en hopen ze op een jaarlijkse omzetstijging van vijftien procent per jaar.

“Door onze krachten te bundelen versterken wij onze positie in de markt”, zegt Dorian Hofs, oprichter van Parfumswinkel. “Wanneer we onze offline en online kennis van de markt combineren kunnen we beter inspelen op de behoeften van onze klanten.” De komende tijd wordt onderzocht hoe Mooi online kan uitbreiden. “Consumenten kiezen tegenwoordig hun eigen shopmoment. Wij vinden het belangrijk dat Mooi ook online goed zichtbaar en herkenbaar is”, aldus Kees van Beem, commercieel directeur van Mooi. 

Parfumswinkel is bijna veertien jaar geleden opgericht en genereert een omzet van dertien miljoen euro per jaar. Het bedrijf heeft een fysieke winkel in Breda en een eigen distributiecentrum. Mooi bestaat zo’n veertien jaar en is goed voor 4,2 procent van de parfumeriemarkt. De keten heeft een omzet van ruim 29 miljoen euro per jaar.