Kruidvat opent zijn nieuwe winkelconcept in Roermond. Het concept is naar eigen zeggen fris, modern en overzichtelijk en biedt meer ruimte voor beauty. 

"Doordat we weten wat er onder onze klanten leeft, kunnen we hen nóg beter bedienen met een aanbod dat bij hen past", aldus ceo Ed van de Weerd. Zo weet de voordeeldrogist dat de doelgroep in Roermond jong is, daarom heeft de winkel een breder beautyassortiment.

De beautyschappen zijn uitgerust met een QR-code waarmee je het product online kunt testen. Zo zie je direct welke kleur foundation of lipstick bij je past. De winkel is overzichterlijker ingedeeld door bijvoorbeeld de bredere gangpaden en duidelijke zones voor elke categorie. 

Het winkelconcept wordt vanaf volgend jaar verder uitgerold in Nederland en België. "Kruidvat is een voordeeldrogist die bekendstaat om zijn aantrekkelijke acties en aanbiedingen. Dat gaan we nog meer in de etalage zetten."

RetailTrends sprak onlangs met Ed van de Weerd in de RetailTrends-podcast. Luister deze hier terug.