Kruidvat opent nieuw winkelconcept in Roermond

Kruidvat opent nieuw winkelconcept in Roermond

Kruidvat opent zijn nieuwe winkelconcept in Roermond. Het concept is naar eigen zeggen fris, modern en overzichtelijk en biedt meer ruimte voor beauty. 

"Doordat we weten wat er onder onze klanten leeft, kunnen we hen nóg beter bedienen met een aanbod dat bij hen past", aldus ceo Ed van de Weerd. Zo weet de voordeeldrogist dat de doelgroep in Roermond jong is, daarom heeft de winkel een breder beautyassortiment.

De beautyschappen zijn uitgerust met een QR-code waarmee je het product online kunt testen. Zo zie je direct welke kleur foundation of lipstick bij je past. De winkel is overzichterlijker ingedeeld door bijvoorbeeld de bredere gangpaden en duidelijke zones voor elke categorie. 

Het winkelconcept wordt vanaf volgend jaar verder uitgerold in Nederland en België. "Kruidvat is een voordeeldrogist die bekendstaat om zijn aantrekkelijke acties en aanbiedingen. Dat gaan we nog meer in de etalage zetten."

RetailTrends sprak onlangs met Ed van de Weerd in de RetailTrends-podcast. Luister deze hier terug.

Reacties 5


ikke weet het 10 sep, 13:00

fris, modern en overzichtelijk ........... Ben benieuwd voor hoelang overzichtelijk, bijna alle filialen is 1 grote bende, dan nog maar niet te spreken over de 1,5 mtr afstand die je moet houden met gangpaden van amper 1 mrt breed.


Frank De Bruyn 10 sep, 17:04

Idd, kijken hoe lang het duurt voordat 'Hongkong ' beslist dat ook hier alle gangpaden volgestouwd moeten worden met displays en stapels goederen


Paulus van Aken 11 sep, 00:08

Precies wat eerder gezegd werd, t is altijd één grote bende van displays te PS en te onpas, mensen die van een rollator gebruik moeten maken kunnen er echt niet door. En buiten pleiten ze meestal ook nog van alles voor hun deur en die van de buren.....


Jeroen Fontein 11 sep, 12:52

De Duitse drogisterijketen Rossmann is ook onderdeel van hetzelfde moederbedrijf als de Kruidvat, namelijk A.S. Watson. En dáár zien de vernieuwde filialen van Rossmann er al een heel stuk beter uit dan de meeste Kruidvat-filialen in Nederland. Maar Rossmann heeft dan ook als grote concurrent de Duitse drogisterijketen dm. Waar zij rekening mee hebben te houden. En over ruime gangpaden, overzichtelijk en netjes opgeruimd gesproken: de Duitse drogisterijketen dm heeft het wél goed begrepen, waar de klant om vraagt en prettig vindt, als hij/zij graag bij de drogist wil komen shoppen/inkopen doen. Hier zijn de gangpaden bij bijna alle filialen wél heel erg ruim, ogen de winkels altijd fris en wél overzichtelijk en opgeruimd. Dáár zou de Kruidvat nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Maar ook de Etos is m.i. al een heel stuk prettiger winkelen dan de Kruidvat. De Etos oogt veel overzichtelijker, veel netter en opgeruimder en vind ik persoonlijk daarom alleen al veel prettiger winkelen dan de Kruidvat. Ik hoop dat de nieuwe formule van de Kruidvat dan meer op de dm en de Etos geïnspireerd is en day ze bij de Kruidvat voortaan structureel de winkels veel netter, opgeruimder en overzichtelijker hebben. Dan wordt het winkelen bij de Kruidvat voor véél méér mensen een stuk aangenamer. En daar zullen ze bij de Kruidvat ongetwijfeld een heleboel klanten meer mee winnen.


Willem de Ruijter 16 okt, 15:20

Ik snap bovenstaande reacties, echter een keten als Kruidvat is op zoek naar omzet, niet naar een prettigere winkelervaring. De rommel, de zee aan promoties, de branchevreemde artikel, alles draagt bij aan het idee dat je hier een goede deal krijgt. En dat is de kracht van Kruidvat. Dit in tegenstelling van Etos waar alles netjes en overzichtelijk is, maar daardoor een veel duurdere perceptie heeft versus Kruidvat terwijl dat in werkelijkheid dicht bij elkaar ligt. Ook de resultaten liegen er niet om: gemiddelde groei Kruidvat de laatste 5 jaar; tussen de 5 a 10% per jaar, waar Etos stabiel danwel dalende is.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!