Blokker bindt de strijd aan met Nespresso

Blokker brengt een eigen koffiemachine met cupjessysteem op de markt. De retailer is volgens eigenaar Michiel Witteveen marktleider in koffiezetters en wil een grotere rol spelen op het gebied van cupjes.

De machine van Blokker is onder meer geschikt voor de cupjes van Nespresso, dat toch enkele jaren terug het monopolie had op dit gebied. De koffiespecialist komt zelf ook met een nieuwe machine, maar dat is volgens zowel Blokker als Nespresso toeval. Witteveen zegt in het AD niet bezig te zijn met concurrentie, maar zich vooral op de veranderende koffiecultuur te richten. “Jongeren starten eerder met koffie drinken dan vorige generaties en er worden de hele dag door verschillende soorten en formaten koffie gedronken.”

Blokker wil met de relatief goedkope machine (zestig euro) ‘iedereen’ bereiken, zegt Witteveen. “De klant met een wat kleinere portemonnee die cupjes koopt bij Lidl of de consument die naar de Nespresso-winkel loopt.”

Blokker introduceerde in 2016 voor het eerst producten van eigen merk en maakt daar onder Witteveen meer een speerpunt van. Die producten hebben hogere marges dan artikelen van andere merken en dragen daardoor meer bij aan de winstgevendheid.
 

Reacties 3


Seb Seb 23 sep, 11:31

Qua ontwerp probeert Blokker in te spelen op het Nespresso segment van machines die gemiddeld €130 kosten. Slim. In principe (ken het apparaat niet maar ziet er vergelijkbaar uit als een Nespresso A-merk) een mooie prijs.

Qua marketing dikke duim omlaag. Je apparaat 'BL-21003' noemen...


Ronald Klaasen 23 sep, 13:50

Als Nespresso geen machines aan je wil leveren, dan maar zelf produceren! Goed bezig Blokker.


Chris Van Wesemael 23 sep, 20:28

Qua marketing ook nog opmerkelijk dat het apparaat meteen met 14% korting op de website staat. Positioneer het dan toch meteen aan 59,99...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!