Een panty-abonnement: 'Elke maand een cadeautje voor jezelf'

Een panty-abonnement: 'Elke maand een cadeautje voor jezelf'

Koffie, meubels, fietsen, toiletpapier, speakers, sneakers. Waar kun je tegenwoordig nou geen abonnement op nemen? Op panty's niet? Mis! In Nederland is sinds deze maand Gambettes Box actief. "Zo heb je iedere maand een cadeautje voor jezelf."

Gambettes Box begon in 2012 in Parijs. De dienst is onderdeel van My Little Paris, dat in 2008 startte als wekelijkse nieuwsbrief voor vrouwen, met tips over fijne restaurants en hippe winkeltjes in Parijs. Later ging My Little Paris ook allerlei samenwerkingsverbanden aan met merken en retailers. Gambettes Box is intussen flink gegroeid. "Van vijfduizend abonnees in de beginperiode naar zestigduizend nu, in dertien landen", zegt country manager Jara van der Ham.

Van der Ham (30) woont sinds vier jaar permanent in de Franse hoofdstad. Ze was er eerder voor een taalcursus en liep er stage. Van der Ham hielp al eerder Franse bedrijven die in Nederland proberen voet aan de grond te krijgen, of andersom. Zo introduceerde ze in Nederland het Parijse fashionlabel Rad. Ook had ze in Parijs een boetiek.

Sinds mei dit jaar is ze verbonden aan Gambettes Box, een...

Koffie, meubels, fietsen, toiletpapier, speakers, sneakers. Waar kun je tegenwoordig nou geen abonnement op nemen? Op panty's niet? Mis! In Nederland is sinds deze maand Gambettes Box actief. "Zo heb je iedere maand een cadeautje voor jezelf."

Gambettes Box begon in 2012 in Parijs. De dienst is onderdeel van My Little Paris, dat in 2008 startte als wekelijkse nieuwsbrief voor vrouwen, met tips over fijne restaurants en hippe winkeltjes in Parijs. Later ging My Little Paris ook allerlei samenwerkingsverbanden aan met merken en retailers. Gambettes Box is intussen flink gegroeid. "Van vijfduizend abonnees in de beginperiode naar zestigduizend nu, in dertien landen", zegt country manager Jara van der Ham.

Van der Ham (30) woont sinds vier jaar permanent in de Franse hoofdstad. Ze was er eerder voor een taalcursus en liep er stage. Van der Ham hielp al eerder Franse bedrijven die in Nederland proberen voet aan de grond te krijgen, of andersom. Zo introduceerde ze in Nederland het Parijse fashionlabel Rad. Ook had ze in Parijs een boetiek.

Sinds mei dit jaar is ze verbonden aan Gambettes Box, een abonnement op twee 'fashionable' panty's per maand voor 15,90 euro (inclusief verzendkosten). Het zijn vooral vrouwen van eind twintig tot eind dertig die zo'n box bestellen, ziet Van der Ham. "Maar onze doelgroep is heel breed. We zien ook veel jongere meiden die interesse hebben in onze box. En ook oudere vrouwen." 

Make tights fun again
Hebben panty's niet een ietwat oubollig imago? "Dat is juist iets wat we willen doorbreken. Panty's kopen is eigenlijk helemaal niet leuk. Dan sta je voor een schap met honderd verschillende soorten en uiteindelijk kom je met dezelfde 1 europanty thuis, die na twee keer dragen kapot is. Het is geen plezieraankoop. Dat willen we terugbrengen. Een van onze taglines is 'make tights fun again'."

Stijlvoller. Dat zijn de panty's van Gambettes Box, volgens Van der Ham. Ze worden ontworpen in Parijs en geproduceerd in Italië, in een fabriek bij het Gardameer. En duurzaamheid is daarbij belangrijk. "De panty's worden sinds kort gemaakt van restjes garen die bij de productie van andere panty's overblijven. We geven ze een tweede leven." En dat betekent naar eigen zeggen ook dat er bij de productie veertig procent minder water nodig is en dat er vijftig procent minder CO2 vrijkomt. 

Het doel is om uiteindelijk biologisch afbreekbare panty's te maken. "Een panty is wat dat betreft een lastig item. Panty's hebben een korte levensduur en zelfs in de duurste komt snel een ladder. Ze zijn gemaakt van een combinatie van elasthan en polyamide. Dat is niet te scheiden en ze zijn dus moeilijk te recyclen."

Gambettes Box werkt veel samen met andere merken, zoals deze maand met & Other Stories. De panty's in de september-box worden geleverd in een & Other Stories-sjaaltje met een luipaardprint. In de zomer, als het te warm is voor panty's, verstuurt Gambettes Box beachwear. Dit jaar ging het om een jurkje, een lange rok en een short.

Het is voor de abonnees elke maand weer een verrassing wat voor soort panty's ze ontvangen. Ze kunnen van tevoren niet aangeven welk motiefje of welke dikte ze graag willen. "Dat verrassingsaspect is superbelangrijk. Zo heb je iedere maand een cadeautje voor jezelf." Wel wordt naderhand aan de abonnees gevraagd wat ze ervan vonden en of ze zelf misschien nog ideeën hebben. "Met de community willen we ze zo de perfecte box creëren."

'Alle benen verdienen het om gezien te worden'
Het is nu zaak om in Nederland de naamsbekendheid te vergroten. Dat gebeurt onder meer via influencers met wie een campagne is opgezet: Leg Studio. "Dat is een portretserie waarin vrouwen vertellen over hun relatie met hun benen. We merken dat vrouwen heel onzeker zijn over hun benen en dat ze die niet zo graag laten zien. Wij willen uitdragen dat alle benen mooi zijn en dat alle benen het verdienen om gezien te worden." Voor de campagne is onder anderen Vivian Hoorn gestrikt, die 443 duizend volgers op Instagram heeft.

Van der Ham is ervan overtuigd dat Gambettes Box in Nederland aanslaat. "Ik denk dat Nederland voor ons een heel sterke markt zal zijn." Een abonnement - lekker praktisch - spreekt de Nederlandse vrouw wel aan, denkt ze. Daar komt bij dat je in Nederland niet het hele jaar door in de blote benen kunt lopen en dat panty's dan een uitkomst zijn. "En het is echt iets nieuws. Ik denk dat dat ook in ons voordeel zal werken."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!