RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Wat moet de eigenaar van Blokker met BCC?
Elektronicaketen BCC komt in handen van Blokker-eigenaar Mirage Retail Group. De huidige eigenaar Fnac Darty krijgt er een 'symbolisch bedrag' voor. Wat ziet Mirage in BCC?
Zo wil Uniqlo 'het meest geliefde merk' van Nederland worden
Kledingmerk Uniqlo opent donderdag de deuren van zijn tweede Nederlandse vestiging, in Den Haag. Wat is de huidige stand van zaken bij het Japanse bedrijf en hoe wil de keten ons land veroveren? Een gesprek met Kaman Leung, coo Benelux.
Dit is Xiaomi van plan in Nederland
De opening van de eerste Nederlandse Xiaomi-winkel liet even op zich wachten, maar corona of niet, het moest er toch maar eens van komen. Het Chinese technologiebedrijf heeft zich gevestigd in Rotterdam en zint op meer. We spreken met countrymanager Daisy Hu en salesmanager Rian de Waard.
Startup van de maand: Reflower
Een verse bos bloemen houdt het maximaal twee weken vol op de keukentafel. Eigenlijk zonde, want om tot een boeket te komen hebben alle bloemen een lange reis achter de rug. Om nog maar te zwijgen over de CO2-uitstoot die ermee gepaard gaat. Dat moet anders, vindt Ellyne Bierman. Ze richtte begin dit jaar Reflower op, een bibliotheek voor natuurgetrouwe boeketten van kunstbloemen.
Podcast: Retaillessen van Philip Hillege (Skins Cosmetics)
Philip Hillege (49) is oprichter en eigenaar van Skins Cosmetics. Deze exclusieve cosmeticaketen heeft twaalf vestigingen in Nederland, één in België en drie in Zuid-Afrika. Met Hillege spreken we uitgebreid over zijn niche-formule, de prijsdruk van collega’s, de groeiende groep fans en hoe Skins marktaandeel blijft winnen.
Reacties 0