Made.com heeft voor het eerst een virtuele showroom gelanceerd. Klanten kunnen een digitale tour volgen door een Amsterdams appartement dat is ingericht met de nieuwste items van de interieurwinkel.

Via de website van de winkel kunnen klanten bij de virtuele showroom komen. Ze kunnen daar ook een apart audiofragment downloaden waarin de stem van design director Ruth Wassermann hen door het appartement rondleidt. Bezoekers kunnen het beeld verslepen om door de ruimte te 'bewegen' en kunnen de producten aanklikken voor meer informatie en een link naar de productpagina, waar ze de items direct kunnen bestellen. 

Het appartement is gevestigd in Amsterdam en dateert uit de negentiende eeuw, met glas-in-lood en ronde deurposten. Door gebruik te maken van een VR-headset en hun telefoon kunnen klanten zich nog meer 'onderdompelen' in de ervaring. "Om met elkaar in contact te komen is digitale technologie belangrijker dan ooit", aldus cco Jo Jackson van Made.com. "En door de pandemie zijn we, als digital first-merk, harder gaan werken om ons publiek een innovatieve en inspirerende ervaring te bieden."

Zie ook: Waarom Damien Poelhekke bij Made.com vertrekt