Moederbedrijf Vans lijft streetwearlabel Supreme in

Moederbedrijf Vans lijft streetwearlabel Supreme in

VF Corporation, het moederbedrijf van onder meer Vans, Kipling, Timberland en The North Face, neemt Supreme over. Het bedrijf legt 2,1 miljard dollar (zo’n 1,8 miljard euro) neer voor het populaire streetwearlabel. 

Supreme was tot nu toe in handen van investeerders The Carlyle Group en Goode Partners. De verkoop aan VF Corporation wordt naar verwachting eind dit jaar afgerond. Oprichter James Jebbia en het senior management behouden ook na de overname hun functie.

Supreme is een Amerikaans streetwearlabel dat is opgericht in 1994. De truien, shirts en petten zijn met name te herkennen aan het rode ‘box logo’. Supreme was een van de eerste merken die werkten met zogenoemde drops, waarbij regelmatig een beperkt aantal items wordt gelanceerd. Het sloeg eerder de handen ineen met merken van VF Corporation.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!