Colourful Rebel mikt op 25 miljoen euro omzet in 2025

Colourful Rebel mikt op 25 miljoen euro omzet in 2025

Kledingmerk Colourful Rebel wil over vijf jaar een omzet draaien van 25 miljoen euro. Dat vertelt medeoprichter Bas van de Brug aan RetailTrends. Dit jaar verwacht het label een omzet te halen tussen de acht en tien miljoen euro.

"Over vijf jaar heb ik het liever over 25 dan over 50 miljoen euro", vertelt Van de Brug. "Maar laten we voorzichtig zijn." Om dat omzetdoel te behalen, start het merk volgend jaar in zeven Europese landen en vanaf januari gaat ook Zalando kleding van Colourful Rebel verkopen. 

Het werkt volgens Van de Brug niet om Europa stapje voor stapje te veroveren. "Go big or go home. Het maakt daarnaast voor ons niet uit of we samples sturen naar één agent die ter plaatse zijn werk doet, of naar zeven." Van de Brug en zijn compagnons (tweelingbroer Frank en goede vriend Oscar Kemps) vinden het bovendien 'supersaai' als er niets gebeurt. "Ik heb geen zin om een agent aan te sluiten en dan volgend jaar te horen dat ik 150 duizend euro omzet heb gedraaid in Duitsland. Dat schiet niet op."

Na Europa zou het 'de ultieme droom zijn' om in Amerika en Australië voet aan land te zetten. "Dat hadden we nooit durven dromen toen we in onze joggingbroek aan de keukentafel zaten zes jaar geleden." Eerst maar eens het merk stevig in Europa neerzetten, stelt Van de Brug. "First things first. Hoewel vaart maken in ons bloed zit hebben we de afgelopen jaren ook geleerd dat je niet te snel moet gaan."

Lees het complete interview met Colourful Rebel op RetailTrends.

Reacties 1


Lex vanherk 11 nov, 17:49

Nou, net de collectie bekeken. Het zijn allemaal dure variaties op wat vorig seizoen en nog dit seizoen ‘in’ was bij de boetieks die hun spullen bij groothandels in Amsterdam Fashion center of de Modgroup. Ben benieuwd of ze het daarmee gaan redden ,er is weinig ‘origineels’ aan de collectie.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!