RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Black Friday in coronatijd, kan dat wel?
Detailhandel, sla Black Friday dit jaar over. Daartoe roept vakbond FNV op. Zo'n koopjesfestijn in coronatijd is volgens de bond onverantwoord. Hoe kijken Nederlandse retailers daartegenaan? Een rondje langs de velden.
Het nieuwe winkelconcept van KPN: 'We brengen online en offline bij elkaar'
Online en offline nog meer met elkaar verbinden: dat wil KPN bereiken met zijn nieuwe retailconcept. De coronacrisis weerhoudt het telecombedrijf er niet van de kersverse formule de komende tijd verder uit te rollen. Een gesprek met EVP retail Geertje Spanjaard.
Zo zorgt Colourful Rebel ervoor niet 'supersaai' te zijn
T-shirts met teksten als ‘boef’ en ‘rebel’ erop, daarmee brak fashionmerk Colourful Rebel door in 2014. De kleding werd een doorslaand succes, maar al die voorspoed bleek een houdbaarheidsdatum te hebben en de omzet liep terug. Medeoprichter Bas van de Brug vertelt.
Hoe Wam Denim kansen grijpt in coronatijd
Mannenmodeketen Wam Demin breidt flink uit. Ondanks de coronacrisis. Of beter gezegd: dankzij de coronacrisis. "We gebruiken de crisis om mooie deals te sluiten", zegt ceo Samim Nasrollah.
Podcast: Retaillessen van Mark de Lange (Ace & Tate)
Mark de Lange (38) is oprichter en ceo van Ace & Tate. Dit jonge Amsterdamse brillenmerk heeft in slechts zeven jaar tijd zeventig vestigingen in tien Europese landen geopend. Ace & Tate wordt gezien als een van de disrupters binnen de Europese optiekmarkt. We spreken met De Lange over zijn ambitie om het next-generation brillenmerk ter wereld te worden.
Reacties 0