Suitsuit, verkoper van koffers voor vrouwelijke millennials, wil binnen vijf jaar meerdere eigen winkels openen. Die zullen naar alle waarschijnlijkheid in de grote Nederlandse steden komen, vertelt directeur Jan Willem de Muinck Keizer aan RetailTrends. “Onze doelgroep zit voornamelijk in de Randstad.”
Twee jaar terug had Suitsuit al eens een pop-up store in Amsterdam om daarmee te testen. Inmiddels is het productaanbod zo groot dat eigen winkels een logische stap zouden zijn, zegt de directeur. “We streven naar zo’n vijf brandstores binnen vijf jaar.”
De Muinck Keizer laat verder weten dat Suitsuit zijn pijlen vanaf volgend jaar richt op het buitenland. Met een d2c-strategie wil het merk onder meer voet aan de grond krijgen in Duitsland, Scandinavië en later ook Engeland.
Suitsuit werd als koffermerk hard geraakt toen door de coronacrisis het reizen stil viel. Toch valt de schade volgens De Muinck Keizer relatief mee, omdat de modebewuste doelgroep niet alleen koffers koopt voor reisplannen. Het is volgens hem vaak een ‘emotionele aankoop geworden’. “Die trend zag je jaren geleden al in handtassen: van functioneel naar een persoonlijk accessoire.”
Op RetailTrends gaat De Muinck Keizer uitgebreid in op hoe je als koffermerk overleeft als mensen niet reizen.
Daphne Winters 20 nov, 17:41