Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Treasury Wine Estates, Blokker en Avail.
Treasury Wine Estates
Het Australische merk Treasury Wine Estates staat niet alleen bekend om zijn wijnen, maar ook om de AR-labels waarvan deze sinds ruim een jaar voorzien zijn. De wijn die het bedrijf onlangs lanceerde in samenwerking met de Amerikaanse rapper Snoop Dogg kon daarbij niet achterblijven. Klanten die het 'Living Wine Label' scannen met hun telefoon zien een mini-Snoop Dogg op hun schermpje verschijnen, die ze met spraakbesturing kunnen activeren. Vervolgens kunnen ze de rapper vragen stellen die hij (zo ver mogelijk) zal beantwoorden.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Treasury Wine Estates, Blokker en Avail.
Treasury Wine Estates
Het Australische merk Treasury Wine Estates staat niet alleen bekend om zijn wijnen, maar ook om de AR-labels waarvan deze sinds ruim een jaar voorzien zijn. De wijn die het bedrijf onlangs lanceerde in samenwerking met de Amerikaanse rapper Snoop Dogg kon daarbij niet achterblijven. Klanten die het 'Living Wine Label' scannen met hun telefoon zien een mini-Snoop Dogg op hun schermpje verschijnen, die ze met spraakbesturing kunnen activeren. Vervolgens kunnen ze de rapper vragen stellen die hij (zo ver mogelijk) zal beantwoorden.
Blokker
Blokker heeft een nieuw loyaltyprogramma gelanceerd, waar ook een nieuwe app bij hoort: de Blokker & Jij-app. Met het nieuwe spaarprogramma, dat ‘Blokjes Blokker’ heet, kunnen klanten mede-eigenaar worden van de keten. Met elke aankoop sparen ze voor fractionele aandelen in Blokker. Via de bijbehorende app kunnen klanten sparen voor kortingen en cadeaus. Daarnaast kunnen gebruikers ervoor kiezen om twintig gespaarde punten binnen de app om te zetten in een ‘Blokje Blokker’.
Avail
Klanten in contact brengen met upcoming, onafhankelijke merken. Dat is het doel van de nieuwe Britse shopping-app Avail. Volgens oprichter en ceo Noëmie Haverhals is de hedendaagse consument op zoek naar dergelijke frisse, authentieke en lokale merken, waarvan er bij haar app ruim 150 zijn aangesloten. Gebruikers kunnen er onder meer een moodboard met hun favoriete kledingstijlen maken en de items direct aanschaffen. Zo hoopt Avail ook lokale ondernemers te steunen in deze crisistijd.