Albert Heijn opent 250 winkels tijdelijk tot middernacht

Albert Heijn opent 250 winkels tijdelijk tot middernacht

Albert Heijn hanteert in een flink deel van zijn winkels ruimere openingstijden in aanloop naar kerst. Ongeveer 250 winkels gaan zelfs tijdelijk tot twaalf uur ’s nachts open, vertelde ceo Marit van Egmond woensdag tijdens een digitale persbijeenkomst.

Albert Heijn verruimt ook de openingstijden van veel andere vestigingen, zodat bijna alle supermarkten in ieder geval tot tien uur ’s avonds open zijn. Daarover zijn afspraken gemaakt met gemeenten. Albert Heijn hoopt zo de drukte in de winkels maximaal te spreiden in aanloop naar de feestdagen. Om diezelfde reden worden houdbare producten al eerder in de aanbieding gedaan, in de hoop dat mensen die al wat langer van tevoren kopen.

Albert Heijn gaat verder ook elke zondag online bestellingen leveren, net als op Tweede Kerstdag. Daarmee hoopt de retailer de sterke groei van de webshop te kunnen bijbenen. “We zitten online al op meer dan een miljard euro omzet”, zegt Van Egmond. Met de opening van drie nieuwe Home Shop Centers heeft Albert Heijn zijn capaciteit voor onlinebestellingen dit jaar al bijna verdubbeld. Een achtste locatie zal volgens de ceo niet lang op zich laten wachten.

Van Egmond kondigde verder de nieuwe assortimentslijn AH Culii aan. Die moet consumenten jaarrond helpen om snel een culinaire maaltijd op tafel te zetten die bij het seizoen past. Producten van deze lijn zijn voor het eerst te vinden in de kersteditie van Allerhande die begin december verschijnt. 

Reacties 4


T J 26 nov, 10:41

Pfhhhh je zal er maar werken!


Dv kr 26 nov, 10:53

Ik vind het een goede zaak, misschien iets voor in de toekomst. En wie weet levert het meer banen op.


NICO V 26 nov, 11:53

Omzet blijft het zelfde alleen zal de verkoop gespreid lopen .


ikke weet het 27 nov, 08:12

Dit is gewoon een verkapte proef.
Let maar op binnen 5 jaar zijn ALLE of de MEESTE supermarkten 24/7 open,
Alles voor het geld.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!