De hamsters keren tijdelijk terug in de reclamecampagnes van Albert Heijn. Dat bevestigt een woordvoerder aan NU.nl. Eerder schrapte de supermarkt de knaagdieren omdat ‘hamsteren’ tijdens de eerste coronagolf een negatieve connotatie had gekregen. 

Tijdens de eerste lockdown in maart sloegen veel consumenten aan het hamsteren, waarop Albert Heijn besloot dat het niet meer gepast was om de dieren in te zetten in zijn reclame-uitingen. Een woordvoerder laat weten dat de hamsters nu weer in de supermarkten te koop zijn als knuffel en als kerstbal. “Mensen vinden het toch sympathieke beestjes, dus ze staan deze week ook in de Bonusfolder, die daarmee wat meer kleur krijgt.” De keten wil consumenten daarnaast stimuleren om nu al houdbare producten in te slaan voor de kerstdagen - om te hamsteren, dus. 

De slogan over hamsteren keert echter nog niet terug en de AH-hamsters zijn voorlopig ook nog niet te zien op de televisie. "We kijken naar de actualiteit of het al dan niet gepast is om de campagne in haar geheel te laten terugkeren.”