Appdate: Levi’s kleedt de avatar van Snapchatters aan

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Levi's, Superdrug en Whatsapp. 

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Levi's, Superdrug en WhatsApp. 

Levi’s
Jeansmerk Levi’s werkte onlangs al samen met de populaire app Snapchat, om klanten virtueel te laten shoppen met augmented reality. Inmiddels heeft het bedrijf de app ook ontdekt voor direct-to-avatar, waarbij het de avatars (de zogeheten Bitmoji’s) van gebruikers aankleedt. Het label heeft een hele kledinglijn ontworpen voor Snapchat-gebruikers, die kunnen kiezen uit spijkerbroeken, jassen en shirts van Levi’s om hun avatar mee aan te kleden. Daarnaast kunnen klanten ‘in het echt’ items kopen die matchen met de nieuwe kledingstukken van hun Bitmoji. 

Superdrug
De Britse winkelketen Superdrug verkoopt normaal gesproken cosmetica en gezondheidsproducten, maar heeft zijn expertise uitgebreid met een nieuwe app. De app heet MindCare en focust zich op de mentale gezondheid door virtuele consulten, diagnoses en 'support' te bieden. Gebruikers kunnen voor zeventig pond (ruim 77 euro) een vertrouwelijk privéconsult aanvragen, waarbij ze geholpen worden door een ervaren professional. Na afloop krijgen ze een diagnose en de benodigde hulp, zoals aanbevelingen voor de juiste therapie of een doorverwijzing naar een specifieke therapeut. Volgens Superdrug biedt een dergelijke app een uitkomst, aangezien 66 procent van de 3300 mensen die de retailer interviewde zou aangeven dat zijn mentale gezondheid te lijden heeft onder de pandemie.

Whatsapp
WhatsApp verandert snel in een toonbank waar producten worden besproken en verkoop wordt geregeld. Dat vindt de app zelf tenminste, nu er steeds meer wordt gewinkeld via de chats. De app zegt het winkelen en verkopen nog gemakkelijker te willen maken met zijn nieuwste functie: Winkelwagens. Met Winkelwagens kunnen gebruikers door een catalogus bladeren, meerdere producten kiezen en de bestelling als één bericht naar de verkoper verzenden. Dit maakt het volgens WhatsApp ook makkelijker voor bedrijven om de bestellingen bij te houden, aanvragen van klanten te beheren en transacties af te ronden. De nieuwe functie is vanaf deze week overal ter wereld beschikbaar. 'Net op tijd voor de feestdagen', aldus de app.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen