RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Zo reageren retailers op de 'harde lockdown'
Alles wijst erop dat ook in Nederland de niet-essentiële winkels dichtgaan. "Een ramp", zegt directeur Jan Meerman van brancheorganisatie INretail. "Heel spijtig", reageert topman Joris Aperghis van WE Fashion.
Podcast Jochanan Bax (Bax Music)
Door franchising wil Jochanan Bax de komende jaren het fysieke winkelbestand fors uitbreiden in de kernlanden Nederland, België en Frankrijk. Bax gaat uitgebreid in op de toenemende focus op hun eigen merken, de internationale groeiambities en de veranderingen in koopgedrag door de forse toename van het thuiswerken.
Retailjaar 2020: De impact van de coronamaatregelen
Wat gebeurde er afgelopen jaar in retailland? RetailTrends blikt terug op 2020, aan de hand van negen hoofdpunten. Met in dit item: de impact van maatregelen als gevolg van het coronavirus.
Column: 's Werelds meest essentiële winkel
De vraag van deze week: wat is een essentiële winkel en wat niet? Onze columnist Hans Verstraaten hoeft daar niet lang over na te denken. Voor hem staat er een winkel met stip op één.
Primark-topman: 'Hadden we maar een webshop, dacht ik soms'
Vijf topretailers vertellen RetailTrends over het moment waarop ze zich realiseerden dat de wereld op zijn kop stond én hoe ze daarin – met vallen en opstaan – hun weg vinden. Kevin Tulip, algemeen directeur Primark Benelux, ontdekte de waarde van het delen van emoties.
Reacties 0