Topman de Bijenkorf: 'Liever te veel dan te weinig maatregelen'

Het sluiten van de Bijenkorf-winkels was volgens ceo Giovanni Colauto een van de heftigste momenten van afgelopen jaar. De omvang en impact van de crisis zijn volgens hem moeilijk op voorhand te voorspellen. "Daarom vonden wij dat je er maar beter gelijk daadkrachtig in kunt gaan. Liever te vele dan te weinig maatregelen", vertelt Colauto in het decembernummer van RetailTrends

"Je eerste prioriteit is om klanten over te halen meer online te shoppen." Om een gezonde financiële situatie te creëren, moest het warenhuis daarnaat ook meer structurele ingrepen doen. “Dat betekent afscheid nemen van mensen, zowel op het hoofdkantoor als in de winkels. Dat doet pijn, misschien nog wel meer dan het sluiten van de winkels. Want die gaan wel weer open, maar die mensen zijn weg.”

Hoewel er momenteel meer lokaal gewinkeld wordt, is Colauto van mening dat de consument daarnaast ook graag wil genieten in de binnenstad. “Dat is nu wat minder, maar dat komt weer terug als er een vaccin is. Je moet ook reëel zijn: dat heeft tijd nodig.” De ceo noemt het ‘een belabberd jaar’ en ook volgend jaar zal moeilijk worden. “Voordat alles weer helemaal normaal is, zal echt wel drie tot vier jaar duren.” Lees het complete interview hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!