Albert Heijn doet papieren koopzegels in de ban

Albert Heijn doet papieren koopzegels in de ban

Albert Heijn stopt per 1 januari met de uitgifte van papieren koopzegels. Dat meldt NU.nl. Klanten kunnen spaarboekjes de komende vijf jaar nog wel inleveren. 

Albert Heijn introduceerde de koopzegel in 1955. Klanten konden bij het afrekenen van hun boodschappen voor tien cent een zegel kopen. Bij een vol spaarboekje kreeg je destijds 52 gulden uitgekeerd. De rente bleef 65 jaar lang hetzelfde: zes procent.  

Mede door de coronacrisis maakten klanten echter steeds meer gebruik van online diensten en steeds minder van de papieren zegeltjes. Zo steeg het aantal wekelijkse gebruikers van de Albert Heijn-app naar twee miljoen, tien keer zoveel als een jaar geleden. In mei introduceerde de keten de mogelijkheid om digitaal koopzegels te sparen in de app. Daarmee is niet alleen het risico op besmetting met het coronavirus volgens de super kleiner, maar het zorgt er ook voor dat klanten hun boekjes niet meer kwijt kunnen raken en het is milieuvriendelijker omdat er geen papier gebruikt hoeft te worden. 

Van de uitgegeven zegels is op dit moment al zo’n tachtig procent digitaal. Klanten kunnen hun papieren zegels ook na 1 januari nog inleveren in ruil voor digitale zegels. Daar hebben ze tot in elk geval eind 2025 de tijd voor, laat de supermarkt weten. 
 

Reacties 8


W.a De Vos 31 dec, 08:50

Helaas is alber heijn vergeten dat er een groep mensen is die geen mobiel hebben en zodoende niet.meer kunnen "sparen", juist omdat het om kleine bedragen onder de €50. Ging. Vind ik dat ze hier echt tekort doen. Totaal geen rekening hiefmee houden en dus mensen buitensluiten.


Peter Witteman 31 dec, 10:19

Het begrip ‘op de kleintjes letten’ krijgt zodoende voor velen een wat wrange inhoud, denk ik.


Agatha Graafmans 31 dec, 11:03

Helaas dus voor mij als senior geen zegeltjes meer sparen. Was erg leuk om de kleinkinderen af en toe een verrassing te bezorgen! Voor mij gaat voor Albert Heijn de duim naar beneden!!
Laat gewoon de klanten zelf hun keuze maken.


p p 31 dec, 15:11

De aanwezigheid van Meneer en mevrouw Corona Covid 19 en hun familieleden, zijn de boosdoeners dat 'ons' leven aan het veranderen is.
Vanuit Den Haag wordt opgeroepen om de boodschappen thuis te laten komen, om besmettingen te voorkomen, en via internet te betalen! Wees eerlijk dat is niet de schuld van de ondernemers die proberen in te spelen op de situatie die Den Haag voor schrijft!
Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat de 'thuis boodschappen bestellers' voor dat meneer en mevrouw Corona Covid-19 op hun wereldreis gingen, deze mensen wel de winkel ingingen voor de aankopen.
en er zijn veel manieren/ondersteuningsmogelijkheden voor mensen die voor het eerst met een mobieltje of app te maken hebben, ja ook bij Albert Heijn wordt dit uitgelegd! vraag het aan een medewerker en die kan het zo voor u installeren!!


wendy groen 31 dec, 15:12

Heel jammer,zit je dan met drie kwart boekje vind dat we nog wel de tijd moeten krijgen om hem vol te maken


ellen jansen 31 dec, 15:22

Helemaal eens met Agatha. Ik gaf de boekjes ook kado. Jammer dat dat niet meer kan.


Margriet de Hoog 2 jan, 23:32

Het is een schoffering van de oudere klanten, die geen smartphone hebben. Ik vraag me af of dit juridisch is toegestaan. Albert Heijn dient of de koopzegels helemaal af te schaffen of ze blijven voor iedereen beschikbaar. Wat nu gebeurt is discriminatie!! Ik (70) kom al 55 jaar bij Albert Heijn en heb altijd zegels gespaard. Waarom maakt Albert Heijn deze ongelooflijke blunder?


mientje geerlings 3 jan, 14:11

hallo en goede dag
ik heb in nov en dec loten gewonnen maar heb er niets van vernomen
het waren loten van 15.00 waren 5 kaarten voor boodschappen kreeg wel steeds bericht
heb ook steeds meegedaan maar op het laatste niet meer ik heb zelfs gebeld naar het hoofd kantoor en daar hadden ze geen tijd voor me schandalig vind ik dat en die mand zouden ze hier brengen nooit iemand gezien ik ben zelf 76 jaar en kan nergens komen nu met dat virus. maar wou het toch effe kwijt dank u

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!