DA heeft in het verleden ondernemers verloren door een gebrek aan vertrouwen in het beleid. “Ik hoop dat ze allemaal weer terugkomen”, zegt algemeen directeur Ruud van Munster in de RetailTrends-podcast.
Van Munster heeft er begrip voor dat ondernemers eerder weinig vertrouwen hadden in de samenwerking met DA. “Inmiddels hebben we bewezen dat we een aantal dingen wél goed kunnen waarmaken”, zegt hij. Hij pleit voor één sterke formule van zelfstandige drogisterijen in plaats van een versnipperd landschap. “Van al die kleinere, afgesplitste formules heeft niemand het volgehouden.”
De formule Care & Beauty was enkele jaren terug de laatste grotere afsplitsing van DA-ondernemers en is momenteel nog met zo’n twintig winkels actief. Eerder ruilden veel franchisers DA in voor D.I.O., maar beide formules fuseerden waarna de winkels naar DA werden omgebouwd.
Van Munster zegt verder dat DA het qua like-for-like omzet ‘heel goed’ doet. Dat heeft de formule volgens hem mede te danken aan zijn sterke netwerk in de provincie. “Consumenten hebben de weg teruggevonden naar de lokale winkel.”
Beluister hier het hele gesprek met Ruud van Munster over zijn retaillessen.
c.t. de koning 8 jan, 14:37
Gerben Versteeg 8 jan, 12:02
Reinder Koornstra 7 jan, 13:10
Geen Da fan 6 jan, 20:05