Dappr slaat nieuwe slag in retail met uitrol bij DA
Gepubliceerd op 11 juni 2025 om 09:16
Dappr, het Nederlandse merk voor duurzame pleisters, is voortaan verkrijgbaar in de circa 300 winkels van drogisterijketen DA. Na een eerdere landelijke uitrol bij Etos breidt het merk daarmee zijn fysieke aanwezigheid in Nederland verder uit.
Volgens medeoprichter Amar Thomas is de uitbreiding een belangrijke stap richting een bredere verkrijgbaarheid van het merk. "We zijn ontzettend blij met deze nieuwe stap in retail", laat hij weten aan RetailTrends.
Dappr ontwikkelt pleisters van bamboestof, zonder plastic, verpakt in een herbruikbaar blikje. Met dit product wil de startup de EHBO-categorie vernieuwen, die volgens oprichters Amar Thomas en Jochum Damstra 'decennialang stil heeft gestaan'. De focus ligt daarbij op design, duurzaamheid en gebruiksgemak.
Dappr sleepte eerder een internationale Pentaward in de wacht voor zijn productdesign en brand story. Naast pleisters zijn binnenkort onder meer ook sporttape, blarenpleisters en een first aid kit van het merk verkrijgbaar.
Onlangs vertelde medeoprichter Amar Thomas in de rubriek Startup van de maand meer over de visie en plannen van het bedrijf. Lees het artikel hier.