Picnic heeft zijn omzet in 2019 verdubbeld, maar het verlies liep op. Dat blijkt uit de jaarrekening die onlangs bij de Kamer van Koophandel is gedeponeerd.

De omzet kwam uit op op 232,8 miljoen euro, tegen bijna 117 miljoen het jaar ervoor. In 2020 is de omzet opnieuw verdubbeld, zegt medeoprichter Michiel Muller tegen het FD. Door de coronacrisis nam online boodschappen doen een vlucht.

Het verlies van Picnic liep in 2019 op naar bijna 44 miljoen euro, tegenover 36,7 miljoen euro het jaar ervoor. Volgens Picnic komt dat door de investeringen in distributiecentra, elektrische wagentjes en personeel. Muller sprak juli vorig jaar tegen RetailTrends de verwachting uit dat er in 2022 winst wordt gemaakt. Als de in 2015 opgerichte onlinesuper zou besluiten te stoppen met groeien, dan zou er volgens Muller al veel eerder winst gemaakt kunnen worden. Maar Picnic wil doorgroeien.

Picnic loopt zich intussen warm voor uitbreiding naar Frankrijk. Voor het hoofdkantoor wordt Franstalig personeel gezocht. Op de website van Picnic staan vacatures voor recruiters, een bedrijfsjurist en een businessanalist, merkte het FD op. Vorig jaar werd al duidelijk dat Picnic de stap naar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wil maken.