Omzet Picnic verdubbelt, verlies loopt op

Omzet Picnic verdubbelt, verlies loopt op

Picnic heeft zijn omzet in 2019 verdubbeld, maar het verlies liep op. Dat blijkt uit de jaarrekening die onlangs bij de Kamer van Koophandel is gedeponeerd.

De omzet kwam uit op op 232,8 miljoen euro, tegen bijna 117 miljoen het jaar ervoor. In 2020 is de omzet opnieuw verdubbeld, zegt medeoprichter Michiel Muller tegen het FD. Door de coronacrisis nam online boodschappen doen een vlucht.

Het verlies van Picnic liep in 2019 op naar bijna 44 miljoen euro, tegenover 36,7 miljoen euro het jaar ervoor. Volgens Picnic komt dat door de investeringen in distributiecentra, elektrische wagentjes en personeel. Muller sprak juli vorig jaar tegen RetailTrends de verwachting uit dat er in 2022 winst wordt gemaakt. Als de in 2015 opgerichte onlinesuper zou besluiten te stoppen met groeien, dan zou er volgens Muller al veel eerder winst gemaakt kunnen worden. Maar Picnic wil doorgroeien.

Picnic loopt zich intussen warm voor uitbreiding naar Frankrijk. Voor het hoofdkantoor wordt Franstalig personeel gezocht. Op de website van Picnic staan vacatures voor recruiters, een bedrijfsjurist en een businessanalist, merkte het FD op. Vorig jaar werd al duidelijk dat Picnic de stap naar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wil maken.

Reacties 20


betty demoitie 20 jan, 09:46

Sta al maanden stil op 1104 ik heb mensen lit laten maken door het door te geven die kunnen al lang bestellen


Margriet de Ridder 20 jan, 09:40

Richard L. De prijzen zijn gelijkaan andere supermarkten, ga eens met een lijstje naar o.a. jumbo en vergelijk.


Ellen Gardien 19 jan, 16:40

Wanneer komen ze in Beverwijk???


Jan Lustig 19 jan, 13:12

Ik lees dat iemand na 3 maanden nu voor de eerste keer kon winkelen?
Wij wachten al bijna een jaar en staan nog pas op nummer 518?
Beetje vreemd wel, en dan wel uitbreiden naar Frankrijk!!!


Petri Sarton 19 jan, 11:21

Klopt dat je eerst op de wachtlijst komt, en zeker nu duurt dat allemaal wat langer! Maar dat kan ook gewoon niet anders! Maak nu al ruim 3 jaar gebruik van PICNIC en tot grote tevredenheid! Overal hebben ze oplossingen voor en je komt nooit zonder iets te zitten!! De bezorgers/sters zijn altijd supervriendelijk en heel service bewust! En komen altijd netjes op de afgesproken tijd! Het assortiment word wekelijks uitgebreid en ze zijn zéér zeker niet te duur! Mijn portemonnee vaart er wel bij! Ik ben geen coronaklant maar een blijvende klant!! Ook na deze tijd komt PICNIC nog gewoon bij mij aan de deur! Alleen al het gemak en het niet zelf hoeven sjouwen zijn SUPER!


Ingrid Bijleveld 19 jan, 09:15

Eens met Nicky: het duurt even voor je kunt bestellen gezien de wachttijd, maar de service is fantastisch, de medewerkers die je boodschappen bezorgen zijn hartstikke vriendelijk en ik ben heel tevreden over de kwaliteit van de boodschappen. Geduld loont in dit geval.


Marcel Swildens 19 jan, 09:11

Ze rijden liever 8km om dan de consument die 2km bij de vestiging Purmerend vandaan woont. Waar AH op zondag twee of drie auto's heeft rondrijden staat PicNic stil bij een loods die 1/3 van de grote van de AHXL betreft.


Picnic Klant 18 jan, 23:31

Automatische incasso achteraf kan ook.


Richard L 18 jan, 23:14

Jah het duurt een eeuwigheid voordat je eindelijk aan de beurt bent! Pas als je erbij bent kun je de website met de boodschappen bekijken en dan blijkt, dat ze echt niet zo goedkoop zijn! En dan vooruit betalen voor de boodschappen blijft vreemd.... Bij iedere andere gaat dat gewoon met PIN bij aflevering.


Ton de Koning 18 jan, 22:54

We stonden 3 maanden in de wachtrij. Gisteren voor het eerst bij hen gewinkeld. Uitermate profssioneel behandeld. Ik begrijp dat ze om (zie novenstaande opmerkingen) de bestellingen willen klusteren. De kosten zouden anders te veel oplopen. Jammer voor de concurrent waar volgens mij retailnews nogal van gecharmeerd is.


J.C. van Schaik 18 jan, 22:15

Waarom niet uitbreiding in Den Haag, Waldeck ? Sta al ruim een half jaar ingeschreven. In deze wijk wonen veel ouderen.


jan van de sanden 18 jan, 20:16

Eenmaal bij picnic . Is het super. Als iets niet op voorraad is krijg je een vervangend product gratis.
Dat heeft geen ander.
Alles is perfect geregeld en klopt altijd . Voor mij een dikke tien voor hun


Nicky Janse 18 jan, 19:43

Wij stonden ook een tijd op de wachtlijst, maar inmiddels maken wij al maanden twee keer in de week gebruik van Picnic. Tot grote tevredenheid.


Karin Vreeburg 18 jan, 18:58

Sta al negen maanden in de wachtrij, nog ruim 2000 wachtenden voor mij in Almere. De beloofde wachtverzachters zijn inmiddels vast verrot of over de houdbaarheidsdatum. Zo langzamerhand niet helemaal serieus meer, vooral als je dan ook nog zegt te willen expanderen naar Frankrijk. Jammer.


Olaf Maalman 18 jan, 16:56

Bekend fenomeen: wacht al meer dan een jaar en je kom geen plek hoger op de lijst,klopt geen moer van!! En als je belt of mailt: ja druk en te weinig personeel / vervoer en veel aanmeldingen.....iedere keer hetzelfde en nu na een jaar " al" 5 plekjes gestegen.......dan duurt t op deze wijze nog 20 jaar ,schei uit zég!!


Esmee Flower 18 jan, 16:50

Ik zit te wachten want in krimpen aan den IJssel is er geen picnic ik zou eerst door heel Nederland doen en dan Frankrijk


Thea Lamboo 18 jan, 15:36

Regelmatig krijg je extra producten in je mand,omdat je al een tijd ingeschreven staat en nog niet aan de buurt bent.Nu na een aantal maanden had ik er nog steeds 3400 boven mij staan,dus dat ging niet hard.Ik begreep er niets van,want mijn kleindochter reed in zo,n karretje en vaak dat er geen werk was,dus ik vermoed dat er ergens iets gigantisch fout gaat.Maar ik ga wel ergens anders heen waar het wel goed georganiseerd is.


c.t. de koning 18 jan, 15:01

Voor niets gaat de zon op, nogmaals het thuisbezorgen van de boodschappen kost geld en dat moet toch eens betaalt gaan worden, als de klant dat moet gaan doen verdwijnt de omzet als sneeuw voor de zon .


j Goldstein 18 jan, 14:24

Wij staan al maanden op plaats 662, zal nog wel 5 jaar duren?


Arno Blokker 18 jan, 13:54

Frankrijk??? Waarom eerst niet Alkmaar!!! Sta al maanden in de wacht.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!