Moederbedrijf Pearle heeft last van lockdownmaatregelen

De coronacrisis speelt het moederbedrijf van de optiekketens Pearle en Eye Wish parten. GrandVision boekte in het laatste kwartaal slechts een omzetstijging van 1,1 procent op basis van gelijkblijvende valutakoersen.

Na een dramatisch tweede kwartaal was GrandVision in het derde kwartaal juist opgekrabbeld. De omzet steeg toen met 2,3 procent. In de laatste drie maanden had GrandVision last van de lockdownmaatregelen in veel landen. Hoewel de meeste winkels openbleven omdat ze als essentieel worden gezien, waren er veel minder klanten. Onder meer dankzij steunmaatregelen van overheden bleef de winstgevendheid op peil. GrandVision zag de verkopen via internet met 85 procent toenemen.

GrandVision wordt binnenkort vermoedelijk overgenomen door branchegenoot EssilorLuxottica. Dat Frans-Italiaanse bedrijf bevestigde eind vorig jaar dat het nog steeds achter de deal staat.

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!