Action zet eerste stap online in Nederland

Action zet eerste stap online in Nederland

Discounter Action gaat vanaf 10 februari click & collect aanbieden aan zijn klanten. Dat bevestigt een woordvoerder tegenover RetailNews. "Het is een tijdelijke service, en geen onderdeel van de digitalisering van Action."

In Frankrijk, België, Duitsland en Oostenrijk biedt de retailer al click & collect aan, maar voor Nederland moet Action enkele veranderingen van de werkwijze doorvoeren. "Zoals het ophalen aan de deur in plaats van binnen." Het is nog niet zeker of de wijzigingen voor volgende week woensdag zijn doorgevoerd in alle 395 winkels.

Werkwijze
Op de website van Action kiest de klant het filiaal naar keuze. Vervolgens voegt hij producten toe in zijn winkelmandje. Elk product dat lokaal te bestellen is, is voorzien van een icoon. Dan is het een kwestie van een tijdslot reserveren. "Klanten die vandaag bestellen, kunnen de producten morgen in de winkel afhalen, indien er een tijdslot beschikbaar is", aldus de woordvoerder. Afrekenen gebeurt niet online, maar aan de deur.

De woordvoerder benadrukt dat deze service niet betekent dat Action zijn e-commercetak verder zal ontwikkelen. Ceo Sander van der Laan zei onlangs tegen RetailTrends: "Wij verkopen niks online. Wij maken een goed rendement met fysieke winkels – waarom zou je het dan ingewikkelder maken met e-commerce? Dat kan ooit anders zijn, hoor, dat sluit ik niet uit. Maar voorlopig even niet."

Reacties 6


Sjef Verhulst 10 feb, 12:45

Jammer dat je niet alles kan bestellen op hun site alleen waar winkelmand voor staat...


Nanny Bakker 10 feb, 10:04

Hoe kan ik een bestelling doen bij acion


Gerard van Gummigalgen 6 feb, 12:53

Met die goedkope troep van Action kun je nooit succesvol online zijn.
Verzenden en retouren nemen zoveel kosten in beslag dat het nooit winstgevend gaat zijn.


Chef Bonjean 4 feb, 21:32

Online verkopen doen ze niet omdat ze dan niet concurrerend genoeg kunnen zijn. Verder hebben ze dan ook een lokale opslag nodig en ander distributie systeem. Nu is het gewoon wat er is is er en als het er niet is jammer. En een hele hoop impuls aankopen. Dat verhaal kan je online niet verkopen.


Mo Hammed 4 feb, 20:39

Action heb je vreselijk gemist
Moest voor alles van wat jij verkoopt naar over volle Albert Heijn
Blijkbaar zijn zij wel verantwoordelijk bezig


C Bogaart 4 feb, 20:15

Laten we hopen dat er genoeg wordt ingekocht door action.
En dat de mensen niet weer gaan hamsteren.we moeten het samen doen met elkaar en niet tegen elkaar.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!