Blokker kampte maanden met datalek

De website van Blokker heeft maandenlang een datalek gehad. De gegevens van meer dan 700 duizend bestellingen waren al die tijd voor iedereen te raadplegen. Dat blijkt uit onderzoek van het tv-programma Opgelicht?!.

Het probleem is ontstaan nadat de huishoudketen in oktober 2020 zijn nieuwe website in gebruik heeft genomen. Wie ingelogd was kon door middel van het aanpassen van een ordernummer persoonsgegevens van een ander account inzien, ontdekte ethisch hacker Sijmen Ruwhof in opdracht van het tv-programma.

"Blokker vindt het vreselijk dat er door de overgang naar een nieuwe website een datalek is ontstaan", reageert een woordvoerder van de winkelketen op het nieuws. "Wij hebben direct actie ondernomen om dit dezelfde dag nog op te lossen." De retailer heeft ook de Autoriteit Persoonsgegevens ingelicht.

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!