Supermarktconcern Ahold Delhaize deed vorig jaar goede zaken tijdens de coronacrisis. De omzet steeg met ruim veertien procent naar 74,7 miljard euro.
Zowel in Nederland en België als in de VS steeg de omzet in de supermarkten fors. Ook online werden veel meer boodschappen verkocht. De verkopen namen daar met met ruim 67 procent toe, tot bijna 7,6 miljard euro.
Bij bol.com groeide de omzet met ruim vijftig procent naar 4,3 miljard euro. In het vierde kwartaal was er bij de webwinkel zelfs een stijging van bijna zeventig procent.
Ahold Delhaize trok vorig jaar ongeveer 680 miljoen euro uit aan coronamaatregelen. "Het gaat om extra inhuur van medewerkers, betaald ziekteverlof voor Amerikaanse werknemers, een extra vergoeding voor onze werknemers, veiligheidsmaatregelen en donaties aan onder meer ziekenhuizen en voedselbanken", zegt topman Frans Muller in een gesprek met De Financiële Telegraaf.
Dinsdag werd bekend dat Albert Heijn 39 winkels overneemt van Deen, dat uit het straatbeeld verdwijnt.
Reacties 0