TikTok en Shopify breiden hun samenwerking uit naar Europa. Shopify-verkopers in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen binnenkort direct adverteren en hun producten aanbieden via de video-app.
TikTok en e-commerceplatform Shopify kondigden in oktober al een samenwerking aan, toen nog uitsluitend in de Verenigde Staten. Nu wordt de samenwerking uitgerold naar veertien landen in Europa en Azië. Bedrijven kunnen met Shopify shoppable videoadvertenties creëren en ze ‘moeiteloos’ aanbieden aan de honderd miljoen TikTok-gebruikers in Europa met TikTok For Business.
“Hopelijk is deze samenwerking een gamechanger voor Shopify-verkopers in Europa, door hen te helpen om snel, effectief en accuraat hun doelgroep online te bereiken”, aldus Lisa Friedrich, hoofd SMB bij TikTok Europa. Of de bedrijven binnenkort ook in Nederland zullen samenwerken, is nog niet bekend.
Eerder deze maand werd al bekend dat TikTok steeds meer wil inzetten op e-commerce, net als Facebook en Instagram. De video-app werkt naar verluidt aan een aantal nieuwe functies, waaronder ‘in-app’ merkcatalogussen en de mogelijkheid om affiliate-links te plaatsen.
Reacties 0