Jumbo-topman: 'Jammer dat we geen interesse in Deen konden tonen'

Jumbo-topman: 'Jammer dat we geen interesse in Deen konden tonen'

Ton van Veen, cfo bij supermarktketen Jumbo, vindt het jammer dat de retailer niet in de gelegenheid is geweest om 'überhaupt zijn interesse in supermarktketen Deen kenbaar te maken'. "De familie Deen heeft gekozen voor een Noord-Hollandse oplossing. Dat is jammer, maar dat respecteren we", zegt hij tegen het FD

Voor de verkoop van Deen is geen sprake geweest van een verkoopproces. De supermarktketen is onderdeel van de Superunie en daardoor verplicht de winkels eerst aan andere leden van de Superunie aan te bieden. Het Veghelse Jumbo zit daar niet tussen. 

Jumbo zag afgelopen jaar zijn bedrijfsresultaat groeien met 21 procent naar 736 miljoen euro. "Ik realiseer me dat heel veel bedrijven hopen dat ze zulke cijfers hadden, maar we maken ook heel veel kosten om die extra omzet te kunnen maken", stelt Van Veen, zoals extra personeel voor het schoonmaken van de winkelmandjes en de vrijwillige mogelijkheid voor medewerkers om zich te laten testen op eigen locaties.

Deze week werd bekend dat Albert Heijn coronaboetes oplegt voor leveranciers die door de pandemie niet alle producten kunnen leveren. Jumbo verwacht niet hetzelfde te gaan doen. "We vinden boetes opleggen of daarmee dreigen, zeker in deze tijd, niet gepast", legt Van Veen uit. De supermarktketen gaat liever in gesprek met de betreffende partijen om zo individueel tot oplossingen te komen. "Dat lukt ook vrijwel altijd."

Zie ook: Waarom familiebedrijf Deen na bijna 90 jaar wordt verkocht

Reacties 11


Frank Rijn 28 feb, 18:44

Super markt organisaties plussen behoorlijk, kunnen misschien wat afromen om kleinere ondernemers te steunen die last hebben van de corona crisis.


Alex Emper 27 feb, 19:29

Wat een boekhouder is deze meneer zeg, extra kosten voor het poetsen van de winkelmandjes, wat een kul argument.


wirdmer van gils 27 feb, 00:26

Ik denk dat het niet verstandig was om de extra kosten te melden maar u bedoelt dat u blij bent met meer dan 20 procent te plussen en hoopt dat de carona snel voorbij is en dat alles weer snel opengaat en dat de HEMA ook open kan en toch knap van een Jumbo met de 7 zekerheden om zo groot te worden winkel er graag


Ineke Vos 26 feb, 17:55

Dat is heel jammer. Ik ben een grote voorstander van Deen, maar als er dan toch wat anders moet komen, dan had ik heel graag de Jumbo gehad.


Rinus De man 26 feb, 16:35

Ik was net bij jumbo buikslotermeerplein in adam noord waar ik bij de kant en klaar maaltijden er verschillende aan trof over de datum zelfs eentje al 12 dagen misschien moeten ze daar os wat beter opletten


Hugo de Boer 26 feb, 00:24

Sander, daarom is Deen dus juist opgesplitst. Daarmee wordt voorkomen dat er overlap met bestaande vestigingen van de 3 kopers zal zijn.


Elma Neering 25 feb, 23:23

Was laatst in Baarn bij Jumbo heerlijke winkel ,ook in Huizen prima winkel


Sander R 25 feb, 22:43

Albert Heijn is ook geen lid van Superunie. Dus eigenlijk had Deen i.p.v. Albert Heijn aan Plus moeten aanbieden die is wel lid van Superunie. Ik denk dat ACM de overname aan Albert Heijn gaat blokkeren omdat ze anders teveel marktaandeel krijgt of dat Albert Heijn filialen moet verkopen


Agnita Koppenol 25 feb, 21:18

Wat een taal zeg .....ik kom persoonlijk liever bij de Jumbo ,maar er is hier ook een Deen die ik heel prettig vind , prachtig bloemen en vriendelijk personeel en schoon !!! Jammer dat de Deen weggaat maar meer Albert Heijn hoeft van mij ook niet .


Jan Tuininga 25 feb, 18:14

Goed dat dat niet doorgaat, Jumbo is erg duur met matige kwaliteit. Komt in de verste verte niet in de buurt van Deen en dat geldt ook zeker inzake het personeel.


Geen Geen 25 feb, 12:14

"maar we maken ook heel veel kosten om die extra omzet te kunnen maken", stelt Van Veen, zoals extra personeel voor het schoonmaken van de winkelmandjes en de vrijwillige mogelijkheid voor medewerkers om zich te laten testen op eigen locaties."

In deze tijd klagen dat je extra kosten maakt.. Wees blij dat jullie gewoon open zijn en mogen blijven verkopen. Genoeg retailers die al maanden dicht zijn..

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!