Lidl wijst klanten via app op rustig winkelmoment

Klanten van Lidl kunnen voortaan in de Lidl Plus-app zien wat een rustig moment is om boodschappen te doen. Naar eigen zeggen is Lidl de enige supermarktketen die deze functie in een app heeft.

Op basis van het aantal kassabonnen per uur en per dag wordt de drukte in een winkel gemeten. Daarnaast wordt een gemiddelde berekend over de afgelopen vier weken. 'Groen' betekent dat het een goed moment is om te winkelen. Bij 'blauw' is het net zo druk als normaal. Lidl wijst erop dat het om een indicatie van de drukte gaat. "Dit kan altijd afwijken als zich onvoorziene situaties voordoen."

De Lidl Plus-app met een digitale klantenkaart is in oktober 2019 geïntroduceerd. Er staan onder meer extra aanbiedingen in en gebruikers worden na elke aankoop beloond met een kraskaart die korting geeft op producten.

 

Reacties 2


Herman van Wissen 5 mrt, 11:55

Uitstekend hulpmiddel voor de consument. Ideaal voor winkelstraten en winkelcentra.


Roos Graafmans 11 mrt, 12:52

Weer een nieuwtje waar de senioren niet blij van worden!! Wij 80 plussers zijn ook klant hoor! Extra korting, niet voor ons. Wij zijn niet in het bezit van een telefoon dus dit werkt niet, evenals de extra aanbiedingen. Bij Albert Heijn is het precies hetzelfde verhaal. Ouderen zonder telefoontje tellen niet mee!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!