Gemengde reacties op verruiming winkelen op afspraak

INretail vindt het goed nieuws dat de regels voor winkelen op afspraak worden verruimd. "Dit was hard nodig, omdat de regel van twee klanten per verdieping niet goed werkt voor veel winkels", zegt de brancheorganisatie.

Winkels met een oppervlakte van meer dan vijftig meter mogen vanaf 16 maart één klant per 25 vierkante meter ontvangen. INretail vindt dat een stap in de goede richting. "Maar de enige echte oplossing is het weer volledig heropenen van de winkels en dat kan veilig. Dat hebben we acht maanden bewezen." De rechter doet uiterlijk vrijdag uitspraak in een kort geding waarin INretail dat eiste.

HEMA reageert opgetogen op de verruiming. "Dit is weer een stap en daar zijn we altijd blij mee", zegt een woordvoerster tegen het ANP. Hornbach was aanvankelijk heel enthousiast. "Dat zou fantastisch zijn", zei een woordvoerder. Een Hornbach-filiaal heeft gemiddeld een oppervlakte van 15 duizend vierkante meter. Dat zou betekenen dat er zeshonderd klanten tegelijk in de winkel mogen zijn als er genoeg afstand kan worden bewaard. Het enthousiasme werd getemperd toen bleek dat er een plafond wordt ingesteld van maximaal vijftig mensen.

Reacties 4


Machiel R 9 mrt, 13:49

Totaal onuitvoerbare regel als een afspraak maken de regel blijft.
Je kunt de klant bij binnenkomst toch geen tijdstip op zijn voorhoofd plakken. Hoe kun je controleren wanneer de klant aan het einde van zijn tijdslot is als er meerdere klanten (max 50) rondlopen. Iedere 10 of 20 minuten iedereen via de kassa naar de uitgang jagen is ook niet bevorderlijk voor besmettingen.
Ik ben blij met verruimingen maar deze lijkt voorlopig slecht uitvoerbaar voor grotere winkels.


Eelco de Boer 9 mrt, 22:08

Machiel, de klant heeft een bevestiging met tijdsslot. Voor het einde van dat tijdsslot moet je gewoon klaar zijn. Simpel!


Els Luiten 10 mrt, 10:26

Het is een stap in de goede richting maar waarom moet er nog steeds 4 uur tussen bellen en ophalen zitten !!!


Marijke Rengelink 11 mrt, 04:37

Els ze willen funshoppen zo veel mogelijk tegen gaan

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!