Fastfoodketen Burger King heeft zijn excuses aangeboden nadat het bedrijf een 'vrouwonvriendelijke' tweet online zette, op Internationale Vrouwendag nota bene. Dat schrijft het AD

Burger King wilde in het kader van Internationale Vrouwendag meer aandacht vragen voor vrouwelijke chefs in restaurants. Het bedrijf plaatste op Twitter: 'vrouwen horen in de keuken'. Het bericht was een voorbode voor een speciale boodschap voor vrouwelijke chefs. Binnen enkele minuten resulteerde het bericht in een storm aan kritiek. De tweet zou onder meer discriminerend en seksistisch zijn. 

Twee uur later vulde Burger King zijn tweet aan. "Vrouwen horen in de keuken. Als ze dat willen natuurlijk. Slechts twintig procent van de chefs is vrouw. Wij hebben als missie de geslachtsverhouding in de restaurantindustrie te veranderen door vrouwelijke medewerkers de kans te bieden een culinaire carrière na te streven", aldus de fastfoodketen.

De aangebrachte nuance hielp niet, het kwaad was al geschied. Daarom ging Burger King door het stof. "Wij horen jullie. We deden het verkeerd met onze eerste tweet. Het spijt ons. We zullen het de volgende keer beter doen", belooft de restaurantketen.