Burger King door het stof na 'vrouwonvriendelijke' tweet

Fastfoodketen Burger King heeft zijn excuses aangeboden nadat het bedrijf een 'vrouwonvriendelijke' tweet online zette, op Internationale Vrouwendag nota bene. Dat schrijft het AD

Burger King wilde in het kader van Internationale Vrouwendag meer aandacht vragen voor vrouwelijke chefs in restaurants. Het bedrijf plaatste op Twitter: 'vrouwen horen in de keuken'. Het bericht was een voorbode voor een speciale boodschap voor vrouwelijke chefs. Binnen enkele minuten resulteerde het bericht in een storm aan kritiek. De tweet zou onder meer discriminerend en seksistisch zijn. 

Twee uur later vulde Burger King zijn tweet aan. "Vrouwen horen in de keuken. Als ze dat willen natuurlijk. Slechts twintig procent van de chefs is vrouw. Wij hebben als missie de geslachtsverhouding in de restaurantindustrie te veranderen door vrouwelijke medewerkers de kans te bieden een culinaire carrière na te streven", aldus de fastfoodketen.

De aangebrachte nuance hielp niet, het kwaad was al geschied. Daarom ging Burger King door het stof. "Wij horen jullie. We deden het verkeerd met onze eerste tweet. Het spijt ons. We zullen het de volgende keer beter doen", belooft de restaurantketen. 

 

Reacties 3


Sebastiaan . 10 mrt, 13:05

Misschien eens tijd om de board of directors eens te herorganiseren. (Hint: Zitten alleen mannen in).


Joost Kriek 10 mrt, 18:11

Je kan als bedrijf nog zo ‘woke’ zijn, vroeg of laat ga je toch op je bek want het is nooit genoeg.


Nils Kijkuit 11 mrt, 08:40

de wereld is z'n gevoel voor humor kwijt geraakt. Vast een bijwerking van het vaccin...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!