VanMoof breidt zijn servicelocaties het komend halfjaar uit naar vijftig steden. Op dit moment heeft de Nederlandse fietsfabrikant wereldwijd acht fysieke locaties. 

De uitbreiding is onderdeel van VanMoofs ‘wereldwijde strategie om zijn positie als e-bikemarktleider te blijven versterken’. De komende zes maanden rolt de fietsfabrikant nieuwe ‘Service Hubs’ en ‘Certified Workshops’ uit, in Europa, de Verenigde Staten en Japan. Bij de Service Hubs kunnen klanten terecht voor testritten, controles en reparaties. 

Daarnaast gaat VanMoof samenwerken met ruim zestig partnerwinkels en fietsenmakers. "We hebben de tweede helft van 2020 besteed aan het luisteren naar onze ‘riders’ en het opnieuw vormgeven van ons dienstenaanbod op onze digitale kanalen”, aldus medeoprichter Taco Carlier. “Nu zijn we klaar om de ervaring van onze fysieke dienst over de hele wereld uit te rollen.”  

Volgens VanMoof is de verkoop van e-bikes het afgelopen jaar meer dan verdrievoudigd. De omzet van de Amsterdamse fietsfabrikant kwam vorig jaar uit op 75 miljoen euro.