Beter Bed 'verkoopt weer als vanouds' dankzij winkelen op afspraak

Beter Bed 'verkoopt weer als vanouds' dankzij winkelen op afspraak

De winkelorders van Beter Bed zijn dankzij winkelen op afspraak weer terug op het niveau van vóór de coronacrisis. Consumenten reageren ‘extreem positief’ op de mogelijkheid om op afspraak te komen shoppen, aldus de beddenverkoper in een tussentijdse handelsupdate.

Aan het begin van het jaar, voordat winkelen op afspraak (vanaf 3 maart) werd toegestaan, had Beter Bed wel te lijden onder de winkelsluitingen. Volgens het bedrijf werd het verlies deels gecompenseerd door de onlineverkopen.

Omdat de winkelverkopen nu weer op peil zijn, kan Beter Bed naar eigen zeggen geen aanspraak maken op de NOW-regeling (tegemoetkoming personeelskosten) of de tegemoetkoming vaste lasten en voorraadvergoeding. Daarvoor is een omzetverlies van minimaal twintig procent vereist. Vorig jaar boekte Beter Bed een nettowinst van 7,9 miljoen euro.

Reacties 2


Leonard Van Liere 26 mrt, 18:10

Volkomen ongeloofwaardig!


Hugo de Boer 28 mrt, 14:50

Leo, hoezo ongeloofwaardig? In tegenstelling tot winkels met vooral adhoc afspraken in de binnenstad of een winkelcentrum, moet beter bed het toch meer hebben van mensen die specifiek op zoek zijn naar een bed. Dan is het niet zo'n belemmering om een afspraak te maken. En het maximale aantal mensen per winkel is voor hen ook niet zo'n issue.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!