Ook modewebshops hebben last van de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Mollie onder 2500 ondernemers, onder meer in Nederland.
Hoewel steeds meer consumenten online gingen winkelen en vervoerders als PostNL het enorm druk hadden, kan bij lang niet alle modewebshops de vlag uit. Zo zag dertien procent van de ondervraagden de inkomsten sterk afnemen. Daarnaast ervoer 31 procent een kleine inkomstendaling. 33 procent van de fashionretailers zag geen verschil in de omzet, terwijl die bij zeventien procent iets toenam. Bij zes procent was de omzet veel gunstiger dan normaal.
Modewebshops gebruiken social media als Instagram en Facebook nog niet vaak als verkoopkanaal. Slechts zeventien procent van de ondervraagden doet dat. Zo'n driekwart van de respondenten zegt de webshop dit jaar gebruiksvriendelijker te willen maken. Ongeveer veertig procent wil door marketing zijn online zichtbaarheid vergroten.
Reacties 0