Specsavers voor de rechter om 'misleidende campagne'

Specsavers voor de rechter om 'misleidende campagne'

Een reclamecampagne van hoorzorgketen Specsavers moet worden verboden, omdat deze misleidend is. Dat eist branchevereniging de Kwaliteitsaudiciens in een kort geding, meldt persbureau ANP.

Het gaat om de campagne 'de Waarheid', waarin onder anderen pianist Wibi Soerjadi is te zien. Specsavers beweert daarin dat het 'alle innovatieve toestellen vergoedt' en dat is onjuist volgens de branchevereniging, waarbij Schoonenberg Hoorcomfort, Beter Horen en Van Boxtel Hoorwinkels zijn aangesloten. "Ook de suggestie dat andere audiciens consumenten onnodig naar toestellen buiten het basispakket van de zorg verwijzen, is simpelweg onwaar", zegt voorzitter Hein Greven.

Spescavers ging niet op het verzoek van de vereniging in om de campagne te staken. Het bedrijf zegt de rechtszaak van komende donderdag met vertrouwen tegemoet te zien. Volgens directeur Remko Berkel zijn het juist andere audiciens die consumenten om de tuin leiden en worden innovatieve toestellen wel degelijk vergoed door verzekeraars.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!