Otrium haalt 120 miljoen dollar op en gaat naar VS

Het Nederlandse modeplatform Otrium heeft 120 miljoen dollar aan investeringen binnengehaald. De voormalige RetailRookie wil het geld onder meer gebruiken voor uitbreiding naar de Verenigde Staten. Ook wordt de technologie verbeterd en wordt er meer personeel aangetrokken.

Otrium is in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra. Het platform verkoopt onverkochte voorraden van diverse merken om zo de levensduur van modecollecties te verlengen. Vorig jaar haalde Otrium al 24 miljoen euro op bij een investeringsronde.

Otrium is nu actief in elf Europese landen. Het bedrijf meldt dat de omzet vorig jaar is verdriedubbeld, zonder overigens een bedrag te noemen. Het aantal geregistreerde gebruikers kwam boven de drie miljoen en ruim driehonderd merken hebben zich aan het platform verbonden.

De Financial Times schat de waarde van het platform inmiddels op 900 miljoen dollar. Daarmee is de status van unicorn, een startup die een miljard waard is, in zicht.

Reacties 2


Leendert Thijssen 1 apr, 11:33

Dit is toch wel een fascinerend hoog bedrag voor een webshop met restmateriaal van collecties van grote merken. Ik heb door de jaren heen regelmatig wat gekocht bij ze, maar het is toch vaak tricky om iets te bestellen. Ze rekenen verzendkosten én je betaalt je eigen retour. Een online outlet is natuurlijk beter dan de shredder (kost geld, levert niets meer op), dus de marges zijn hoog. Ik hoop dat ze van het geld die afschuwelijke website van ze gebruiksvriendelijk maken, de huidige werkt niet soepeltjes. Als je Otrium mailt met vragen of opmerkingen zijn ze trouwens wel altijd behoorlijk servicegericht.


c.t. de koning 1 apr, 21:05

bubbel de bubbel, geef mij je geld en ik maak je rijk (knap gedaan jongens)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!